tirsdag 2. november 2010

Litt rot, 19 dager og mange, lange tankerekker!

Ja, nå kan jeg virkelig begynne å telle dager. 19 dager, 4 skift på Meny, en lønning og tre lørdager. Må jo snart begynne å pakke.

Jeg kan huske når vi skulle til syden med familien. Søstera mi og jeg kunne ikke tenke på noe annet i flere uker i forveien. Jeg laga "julekalender" som jeg kunne telle ned med, en appelsin med tannpirkere i. Den var ganske ekkel dagen vi dro, for å si det sånn. Vi begynte å pakke to uker før avreise, minimum! Kjoler, sko, badetøy... Det vanlige, ned i kofferten. Det er ikke akkurat de tingene som er på listen min må. Klart, jeg skal jo ha med badetøy, men tenker at ting som visum, PC, kamera, vaksiner, adapter og joggesko er litt viktigere. Og de skal ned i en sekk. Uvant.

Jeg er en kontrollfreak, så jeg prøver å få med meg alt om landene jeg skal til. Eller, alt om Thailand, for jeg har ikke kommet lenger enda. Er du klar over hvor mye det er å vite om Thailand? Hvor mange steder man kan dra, hva man kan gjøre der, priser og hoteller, buss og tog? Det er mange! Men jeg ønsker jo å kunne ta dette som det kommer, ta ting litt på sparket. Det er helt nytt for meg! Så etter å ha lest i et par timer, så tar jeg meg selv i nakkeskinnet, og tenker: "ta det som det kommer". Og jeg prøver så godt jeg kan.

Uff, dette blir et litt rotete innlegg. Litt sånn som jeg er nå. Jeg klarer ikke fokusere på en ting, begynner et sted, så utvikler tankerekken seg, og jeg ender opp et helt annet sted, uten å ha kommet frem til noen ting. Jeg har såpass lang tid til at det er for tidlig til å begynne å gjøre noe særlig konkrete ting, så jeg går bare rundt meg selv i onepiecen min; også kjent som daffing.

Jeg håper det er et godt tegn at jeg ikke har så mye å gjøre, for det betyr at jeg er godt forberedt, gjør det ikke? Satser på det... Tar det som det kommer, var det ikke det jeg sa jeg skulle prøve på..? Jepp, tar det som det kommer... Og nå går det fort, for det er ikke lenge igjen!

- Kaja

1 kommentar:

  1. hehe så søt du er Kaja;)
    detta blir nok sykt bra uansett;)

    mina solheim

    SvarSlett