torsdag 25. november 2010

Videre...

Klokken er rundt halv 9. På TV'n ruller nederlanske "Robinson Ekspedisjonen". Jeg skjønner ikke en dritt, men det gjør ikke egentlig noe. Klokken 9 skal jeg Skype med mamma, pappa og de andre som kanskje er hjemme. Det er siste kvelden jeg er i Nederland, siste kvelden i Amsterdam. Det har vært koselig her, jeg har møtt to gamle venner, resten har ikke hatt mulighet. Det er litt synd, men sånn er livet. Det eneste jeg tenker på nå er at det skal bli deilig å komme videre.

Det høres slemt eller rart ut, men når jeg kommer til Bangkok, så er det bare meg selv jeg trenger å ta hensyn til, og det blir veldig deilig. Det er beroligende, fordi at hvis bussen er for sein, eller jeg går på feil, så går det bare ut over meg selv. Og jeg har 5 måneder med tolmodighet foran meg, så for meg gjør det ikke noe. Jeg har på ingen måte dårlig tid. Men når jeg nå har vært med andre venner i 5 dager, så går jeg å bekymrer meg for om de har det gøy, om jeg er i veien, om de heller ville gjort andre ting. Fordi for dem er det bare en annen dag hjemme, eller en annen tur. Men for meg, så er dette noe annet. Jeg trenger ikke ha noe å gjøre hele tiden, jeg kan bare gå rundt å se, lukte, føle. Oppleve! Og det er noe jeg er innstilt på, men det må gjøres alene. Uansett hvor glad jeg er for at jeg har hatt venner rundt meg disse dagene, så skal det bli deilig å begynne. For det er dette som er starten for meg. Jeg har bare brukt 5 dager på å si hade, og nå skal jeg videre. Og det blir deilig!

Så da er det bare å tusle til sengs snart. En ny dag i morgen, med mange nye møter og opplevesler. Thailand neste!

- Kaja

PS: Nettopp snakket med mamma, pappa, Anders og Ronja, veldig koselig. Hørte litt fra Solan og Tinka nede i gangen også, nesten som å være hjemme igjen.

6 kommentarer:

  1. Å, Kaja!! God tur, kos og nyt mnd. som kommer! :D

    - Merethe

    SvarSlett
  2. Dette blir bræææ! Gleder meg til å høre mer! :-D

    SvarSlett
  3. Masse god tur i dag! Kos deg på den laange flyturen.. Jeg gleeeeder meg til å se bilder og følge med her ettersom dagene går! Legg ut så mange bilder du bare klarer og orker! Jeg er stalker :) Må få ordnet meg Skype-profil jeg også, så vi kan skate sammen ;)

    Nå er det ingen igjen å ta tårevåte farvel med, og det kan jeg tenke meg er deilig. Det eneste som gjenstår nå er et tårevått gjensyn, og det gleder jeg meg hvertfall til!!

    SvarSlett
  4. Javel Kaja mor , da er du skikkelig i gang. Det var koselig å prate med deg på skype i går...vovsene svara helt i fra kjelleren de også- og når vi fant et sted med nok lys, ja da fikk vi øye på hverandre inne i denne pc- dingsen-fantastisk må jeg si !
    Mor og far sitter her med hvert sitt rødvinsglass,biffen er i panna og Anders er hos Viljar. Dette må vi bare venne oss til, så godt vi kan...litt rart er det jo.

    Gleder oss veldig til å følge reisen din i Tailand...masse klemmer fra oss her hjemme.

    SvarSlett
  5. Hei Kaja!
    Møtte mamman din i byen i dag og hørte at nå var du underveis på din store reise. Kjempeartig å kunne følge deg på denne bloggen. Ønsker deg en kjempefin tur, kommer til å bli en opplevelse for livet. Mange klemmer fra Ida og "tante" Randi :-)

    SvarSlett
  6. Takk alle sammen! Koselig at dere følger med :D

    SvarSlett