søndag 14. november 2010

7, tallet er 7

7 dager
7 netter
7 ganger man ikke får sove
7 morgener hvor man våkner av en kribling i magen
7 frokoster uten matlyst
7 dager med råd
7 døgn med fantastiske forventniger

Jeg kan ikke helt tro det. Nå har jeg snakket så lenge om denne turen, og nå er den kun 7 dager unna. Forventinger, ønsker og redsel fyker om hverandre. Det er en gang i hele mitt liv jeg kan huske at jeg hadde vanskelig for å sovne på grunn av nærver, det var natten før Miami. Det samme begynner å skje nå, men jeg ser på det som en sunn nervøsitet. Matlysten min har forsvunnet litt, og det er nesten det største tegnet på at noe begynner å skje. Her om dagen våkenet jeg av at jeg blødde neseblod, noe jeg aldri har gjort før. Liker å tro at det er nervene, for vil helst ikke at det skal være noe normalt som jeg må venne meg til. Jeg går konstant rundt i sirkler, vet ikke hva jeg skal ta meg til. I går måtte mamma jage meg til by'n en tur, og for første gang i mitt liv gjorde det ikke noe å sitte i kø.

Men til tross for en stigende nervøsitet, så merker jeg noe det er en stund siden sist jeg kjente. Jeg gleder meg. Jeg gleder meg virkelig til å dra! Nå er alle papirer i orden, veldig mye er ferdig pakket og jeg har en liten plan å følge. Dermed er det plass til en million sommerfugler i magen, ikke bare tunge nødvendigheter. Jeg gleder meg til varmen hver gang jeg er ute, gleder meg til et smil fra en fremmed hver gang jeg går forbi en sur nordmann og jeg kan ikke vente med å smake all den nye mate! (Ikke noe vondt mot mammas mat, for den er av det bedre du kan finne) Av de syv punktene på toppen, så er det uten tvil den siste som står sterkest; forventningene. Gleden rundt det å glede seg til noe. Og som sagt; jeg gleder meg. Jeg kan faktisk ikke vente!

- Kaja

PS: I dag er det ribbemiddag her hjemme med familien, så julemusikken står på fullt. Jeg har fått snø, julemat og julestemning, jeg har brukt mye tid med familien. Med andre ord, jeg har hatt min jul et par måneder før resten. Dermed er jeg klar for å skape en jul for noen andre, når den tid kommer.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar