tirsdag 23. november 2010

Amsterdam




Vi har vel egentlig funnet ut at vi skulle bodd i Amsterdam, og ikke Rotterdam. Rotterdam er en koselig by, det er ikke det, men det er ingen turistby. Altså, ikke alt for mye å finne på. Jeg skal jo bo i Amsterdam et par dager etter Mina har dratt, men for at Mina også fikk se byen, så dro vi inn med tog i dag. Også her ble det mye tusling rundt i gatene, som dere ser over, så ble det en del spesielle møter... (for de som ikke skjønte det, det finnes Madame Tussauds i Amsterdam) Vi tok også en tur innom det kjente Red Light District, noe som satte visse spor. Det skal sies at vi bare gikk gjennom gaten rundt 5 tiden, men vinduene begynte å bli fylt opp allerede da, for å si det på en pen måte. Og til sist, for å drepe all tvil; ingen Coffee Shops på oss!

Uansett, Amsterdam, Rottedam... Jeg er i alle fall glad for at jeg har fått møtt en gammel venn her, og veldig glad for at vi har fått bo her. Det er sånn med Mina og meg, at vi klarer å kose oss selv om ting kanskje kunne vært enklere. For min det har det vært greit å måtte finne frem i et fremmed land alene, en liten smakebit. De fleste her kan engelsk, men det er ikke veldig mye av informasjonen som er oversatt. Da tenker jeg: Herregud, dette er bare Nederland! Hvordan vil det bli i Asia da? Men jeg satser på at jeg overlever det også. Det har vært en rolig og fin start, og nå kryper vi nok snart til sengs, ein blir sliten av å vandre rundt heile dagen!

I morgen er det takk og farvell til min kjæreste Mini, og hallo ukjente, store verden. Vel ikke helt enda, har fortsatt noen venninner jeg skal treffe her i Nederland, så ennå litt sikker grunn. Men jeg føler egentlig ikke at jeg virkelig har startet før på fredag, når jeg setter kursen mot Bangkok, da helt alene. Så det er en spent følelse i magen enda, selv om den blir litt dempet av nye steder og mennesker.

- Kaja

2 kommentarer:

  1. Koselig med nye bilder på bloggen... Fikk litt hjelp av Siri - så nå blir jeg nok ivrig på bloggen !!! Klem mamma .

    SvarSlett
  2. mamma er så flink :)
    Her hjemme snør det bittelitt, og pappa kommer for å få ned trærne så jeg og kristoffer kan få utsikt :)

    Godt å se at du koser deg! Hils Mina :)
    Gleder meg til å se flere bilder! føler lissom litt at jeg får være med på tur da :)
    Kjempe glad i deg!
    Stor klem!

    SvarSlett