søndag 21. november 2010

Goodbye on the bathroom, you old chocolate!

Da er dagen her... I dag drar jeg. Her hjemme forberedes frokosten, søster kommer på besøk, så det blir koselig. Rundt kl 2 er det avgang. Sekken er pakket, reiseveske er klar, jeg er nydusjet. Da er det bare klokken som må tikke seg frem til 14.00.

Nå har jeg sittet her å skrevet i nesten tre måneder. Skrevet om alt og ingenting, uten egentlig å ha noe å skrive om... Og nå som dagen er her, nå som jeg skal reise, nå som jeg virkelig har en mulighet til å skrive... Så vet jeg ikke hva jeg skal si. Jeg har ikke noe mer å si nå, for det jeg har å si, har jeg sagt; jeg reiser i dag. Jeg vet ikke om jeg skjønner det helt. Jeg har sovet veldig godt, ikke noe problem med å sovne. Ingen panikk når jeg våkner, sekken pakkes i ro og mak... Eller så har jeg nettopp det: skjønt det. Jeg kan ikke forberede meg noe mer, jeg kan ikke si noe mer, det nytter ikke å ligge våken, for jeg er klar. Nå er jeg klar, og det eneste som gjenstår er å reise. Og det skal jeg. Og jeg gleder meg!

Uansett hvor lang en reise er, den starter alltid med det første skritt...

- Kaja

7 kommentarer:

  1. Kaja, nå fikk du meg til å felle noen tårer ! Tenk idag så drar du, dette har du jobbet og ventet på lenge ! Og som du sier, så er du klar ! Når du gjør noe så gjør du det hundre prosent, så jeg tviler ikke på at dette blir en kanon bra tur for deg ! Gjenstår bare å si god tur nå, men venter med det til vi er på gardemoen ! Og det blir trist !!

    SvarSlett
  2. God tur, Kaja! Deg og Mina får kose dere masse sammen i Amsterdam. Jeg skal følge med på bloggen din fremover også :) Kommer til å savne deg<3

    SvarSlett
  3. God tur , Kaja! :) Skulle ønske jeg var som deg!
    Tørre å dra ut i den store verden ;) Tenk på hva du vil oppleve, fy søren, jeg er sjalu!!

    Masse god tuuuuur <3

    SvarSlett
  4. god tur kaja, kommer til og savne deg!! jeg skal følge vært eneste innlegg på bloggen din, til du kommer hjem!!

    SvarSlett
  5. Takk alle sammen! Nå har Keijei og Mini inntatt Holland og Rotterdam ;D

    SvarSlett
  6. <3 fantastisk!

    kos deg masse, vær forsiktig, ikke gjør noe dumt, lykke til, god tur .. !

    Jeg sitter her hjemme i kjeller'n i glaservegen tre og heier på deg hele veien :-D

    SvarSlett
  7. Oppdatering fra Rotterdam please !

    SvarSlett