mandag 29. november 2010

Av med skoa ...


         



Her er litt fra min tur rundt i dag, mye vakkert å se. Det er så annerledes enn hos oss. Alle statuene smiler, de virker så hyggelige, ikke som i kristendommen hvor det eneste man fokuserer på er synd og tilgivelse. Følte meg veldig rolig der jeg tuslet rundt uten sko i de store templene og plassene. Var to steder, men var mye av det samme. Begge hadde sikkert en spesiell historie, men jeg orka ikke høre på alt sånt, så gikk bare rundt å kikka jeg.

Men jeg har regna litt da, for det viser seg at jeg har blitt veldig gjerrig. På tre tuck-tuck-turer, to templer og mat, og det var så og si dagen min frem til kl 7, brukte jeg hele 77 ,-. Jepp, under 80 kroner altså! Jeg tar meg selv i å prute, og når jeg regner på det etterpå, så er det somregel snakk om 5-20 ,-. Jeg dro en tur på et natt marked i dag også, og fant ut at jeg hadde tatt med meg pinelig lite penger. Jeg ble snurt når de ville ha 200 ath, men når man regner på det, så er det 40 ,-. Så jeg må lære meg litt hva som er greit å ikke, men når man har kjøpt frokost for 3 dager for under 20 kroningen, så blir ting fort dyrt altså! Unskyld, jeg mener "dyrt".

- Kaja

9 kommentarer:

  1. Haven´t read for a while - so I had to go all the way back to Amsterday! What an amazing trip you´ve had so far! Thailand is just beautiful - and I am so happy that you are having such a great trip!! It´s exciting to follow your journey - and the amazing pictures you are taking along the way!! Enjoy!! Laurie

    SvarSlett
  2. Fantastiske bilder, kjære! Kjetil hilser å sier at han synes de er DRITKULE han også :) Det ser så deilig ut! Finne den indre roen.. Herlig ;) Have fun!

    SvarSlett
  3. Dette var mange fine motiver....godt å se du trives 'aleine' i den store verden ! Det var en koselig morgenstund her i dag...Anders *mumlet* og pappa sang...det han husket av teksten vel og merke!!! 2 pledd og 2 puter til sofa'n syns de passet til en 'soffa-snorker'??!!...og ny preppa løyper over til gjerpen- så nå ligger Tinka nede å venter på skituren!
    Flott vintervær her i dag...vi snakkes i kveld/ fem tia her....masse klemmer!!!!!!

    SvarSlett
  4. Hei Kaja!
    Jeg er nå på blogg for første gang i mitt liv. Er inponert over arbeidet du legger ned, og ikke minst de fine bildene du tar! Vi var i Thailand på bryllupsreise, og kan nesten høre lydene og kjenne luktene fra denne pulserende flotte byen når jeg ser bildene dine! Ha en riktig fin tur videre, Kaja. Verden er din!
    Skal følge deg videre. Klem naboene på Rustad!

    SvarSlett
  5. Hei Kaja!
    Dette er bare en liten hilsen fra meg til deg i Bankok. Det ser veldig fint ut der og jeg håper du koser deg mye:) Jeg har også veldig lyst til å dra til Thailand. For å være ærlig, så er jeg litt misunnelig på deg da... Men jeg blir jo stor jeg også en gang! Kanskje jeg kan dra på en sånn reise som du reiser på nå? Du får kose deg utrolig mye og ta masse bilder! Kommer til å titte innom bloggen din så ofte jeg kan:)
    Hilsen fra Mari på Rustad!

    SvarSlett
  6. Hei sveis! Ettersom jeg ikker er på facebook får du få en melding her inne. Ser ut som du har det veldig bra, og det er sånn det skal vær' !
    Bare ved å se på bildene savner jeg å reise. Sitter i Trondheim og leser som en helt til eksamen, så jeg foreslår at du fortsetter å kose deg! ;) - Hvor befinner du deg 24. des?

    Forsett med å legge ut bilder, det gir en liten opptur til en eventyrer i en eller så tråki hverdag :)

    Vegard A.

    SvarSlett
  7. Takk skal dere ha alle sammen, er koselig!
    Hehe, jeg har det bra vet du Vegard, mye nytt og spennede hele tida! Naa er jeg paa en oy i Thailand, har nettopp kommet hit (skal skrive om det seinere) Paa julaften tror jeg jeg har havnet paa Singapore, paa sjomannskirken der :) Hva med deg, blir det noe tur?

    SvarSlett
  8. Så deilig!
    Det er usikkert ennå, mulig jeg fryser halvåret etter jul og kaster på meg sekken! :)

    SvarSlett
  9. Jeg skjønner! Om du gjør det, så si ifra, kanskje vi ses :)

    SvarSlett