søndag 28. november 2010

Bli med til Bangkok

Da har jeg endelig fått sett litt av byen! Jeg har vandret rundt i hele dag, jeg føler at jeg får med meg mye ved å bare gå, selv om det fører til såre føtter. I dag har jeg tatt turen til Lumpini park, og videre nedover mot det som går for "down town". Jeg sleit litt med å finne mat i går, var bare traller i gaten, traller som aldri hadde hørt om mattilsynet... Men her fant jeg McDonals, Burger King, Subway, Starbucks, you name it. Så da kommer jeg i alle fall ikke til å sulte, selv om jeg helst spiser thai-mat. Før jeg satt meg på en tuck-tuck hjem, så vandret jeg rundt på Patpong Nigth Market. Mye rart å se, mye ekte fake og mye liv! Og det er jo en selvfølge at jeg hadde med kamera! Og siden jeg har tatt føttene fatt, så har jeg hatt mye tid til å da bilder!


  


 En grønn og fin park! Veldig koselig, mange familier som var ute på tur, matet store, rare fisker i vannet, men de fikk jeg ikke noe bra bilde av. Men det jeg fikk et bra bilde av, var disse:

 
  

  



I stede for ender, så har man øgler i Thailand... Det er i alle fall det jeg ville kalt dem. Disse her er litt over en meter lange, og vandrer fritt rundt i parken. De er også mindre, trampet nesten på et par små som jeg ikke så mens jeg vandret rundt. Var litt sjokket når jeg så en, og tenkte, "jøss, skal den være her?" Og ja, det skulle den, sammen med ganske mange andre... Kan tenke du er glad du er hjemme i snøstormen nå, eller hva mimmi?

 

Har lekt litt stalker også, har jo telelinse, så må jo bruke den! Syntes det ble noen fine bilder, det er så mange med personlighet her, selv om de kuleste ikke er fanget på bilder.


Og når da natten faller på, så er det bare mer å se! Dette er de kuleste bildene, det til høyre er fra tuck-tuck-turen! Jeg bare sier det, har du sjangsen, hopp på! Litt skummelt til tider gjennom Bangkoks gater, men ville ikke vært uten. Jeg vet noen lurer på hvordan det er der jeg bor, men nå tror jeg ikke nettet eller sida tåler mer, så det får vente til i morgen... Dette er kulere;)

Så er det rart jeg er glad i dette stedet? Allerede, jeg har vært her i halvannet døgn! En ting er i alle fall sikkert, det har vært en knall start på turen her i Bangkok, så da får vi bare håpe de neste dagene blir like bra!

- Kaja

5 kommentarer:

  1. så fine bilder, kaja!
    de var nydelige :)

    SvarSlett
  2. ÅÅÅh, så mye fint!! Bildene blir så sinnsykt bra med den linsa! Moro! Gleder meg til mer mer mer mer meeeeer! :-D

    SvarSlett
  3. Å, Kaja :) godt du koser deg, og du tar så fine bilder :D
    Og patong markedet er så stort og gøy, masse fake som du sier :)
    Kos deg videre å ta fler bilder, jeg venter i spenning :D

    SvarSlett
  4. Morgenstund med ovn og hund...kl er seks og jeg har fyra i ovnene. Vovsene koser seg inne- til og med Solan har skjønt at det er ok å være inne maser ikke kl fire om morran for å komme ut!!!
    Ronja finner stadig veien opp trappa, og nyter noen pepperkake smuler på kjøkkengulvet i disse morgentimene!
    Flotte bider Kajamor....og koselig skape stund hos Siri i går....mange hoder og skravling i 'luka'...da funka det jo bra i Tailand også!
    Ha en fin dag...her er det jobb og flatbrødbaking som står på 'tapeten' i dag!
    Stooor klem fra mamma!

    SvarSlett
  5. Åååh så fantastisk! Er ikke rart du koser deg og trives :-) Håper alt er bra og fint og best <3

    SvarSlett