lørdag 1. januar 2011

Velkommen 2011!


Jeg vet, skuffende lite raketter... Men dette bildet er ikke fra nyttår, det er fra et par dager tidligere. Ville ikke ha med meg kamera på fest, så slang med dette; denne broen er en av Brisbanes få kjennetegn.

Da var nyåret her, med alle sine nyttårsforsetter, slankekurer, treningsøkter, røykekutt og gud vet ikke hva. Et nytt år med mange nye opplevelser og muligheter; nyt det alle sammen! 
Dere ligger ni timer etter meg, så jeg har allerede rukket å sove, stå opp og spist frokost på McDonals. Men håper året ble åpnet med et stort smell, og mange brak og at dere ikke frøys fast i kulda mens rakettene gikk av! For meg selv, så kan jeg si at jeg har hatt noen spess nyttårsafter før, og dette var egentlig inget unntak. Jeg kan med hånden på hjerte si at jeg aldri før har feiret nyttår i shorts og 20 + grader. Men for all del, jeg klager ikke! De var en rolig kveld sånn sett, jeg tok et par øl med noen folk fra hostellet, et par California-girls, en brite, et par svensker, og nederlenderen jeg møtte på Koh Pangan. Sykt eller hva? På torsdag, så bare var han her! Jeg liker virkelig ikke å si at verden er liten, for det er den virkelig ikke, men noen ganger altså... Uansett, vi blei en gjeng som dro til et annet hostell; det var gratis inngang og de hadde utsikt over byen og rakettene. Så det ble en vellykket kveld, sånn nyttår alltid er; aldri over the top, men heller aldri så kjedelig at man ikke husker det.

Jeg har også en liten glad-nyhet! Jeg vet ikke om jeg har skrevet om det, men jeg har hatt problemer med kameralinsen min. Du vet, den fantastiske telelinsen min som jeg leker stalker med og tar nærbilder av dyr og mennesker med. Den har blitt slitt i koblingen der den skal kobles til kamera, og på visse steder, fungerer den ikke. Men den virker, så jeg venter egentlig bare på øyeblikket hvor den skal krepere. Men den glade nyheten da, den er at min kjære mor har vært å skaffet meg en ny linse i Norge, som hun skal ta med til New Zealand, hvor vi skal bytte, for så å levere den ødelagte tilbake. Så da kan jeg puste litt letter, for da er det bare fire uker den gamle må holde. Så tusen takk mamma, er jeg ikke heldig som har en fantastisk mor som ordner opp for meg?

 Vel, jeg setter snart snuten mot ørkenen og Red Centre, så da gjennstår det vel bare å si: GODT NYTTÅR alle sammen! 2011 er her, og jeg gleder meg til alle opplevelsene som må komme! Gå inn i det nye året med åpent sinn, og la eventuelle nedturer fra 2010, bli i 2010. Dette blir et bra år, jeg har det på følelsen.

- Kaja

3 kommentarer:

  1. Godt nyttår Kaja!! Og fortsatt god reise:-) hilsen Jeanne

    SvarSlett
  2. Happy new year !!!

    Nytt år og nye mulighet....det er i allefall helt sikkert ! God tur videre, vi følger med og kommer snart på besøk , noe vi gleder oss veldig til ! Håper du får til det Australia har å by på- før vi treffes i New Zealand !

    Klemmer fra oss her i heimen !

    SvarSlett
  3. Godt nytt år Kaja!!!!
    Så hyggelig å få besøk i New Zealand da:) Tror jammen onkel Svein har vært der da han var på hvalfangst. Han var vel så ung den gangen at an mest sannsynelig ikke turde gå i land.... he he
    God reise videre i duneeland - hyggelig å følge med deg:) - klem eva

    SvarSlett