onsdag 29. desember 2010

Koalas and Kangaroos!

For første gang følte jeg at jeg var i Australia. Det eneste jeg har sett siden jeg kom hit, er byen Brisbane, og den er ganske så lik de fleste andre byer jeg har sett. Klart, de snakker litt snodig her, men jeg er så vant til at folk snakker rart engelsk, at det ikke har noe å si. Men i dag, i dag var jeg i Australia. Litt turist kanskje, men hva annet kan jeg gjøre? Jeg dro til Lone Pine Koala Senter!







Det var veldig gøy å komme så tett på dyrene, selv om det var litt dyrehage-stemning. Jeg tok masse bilder (de dere ser her er bare de første jeg har sett, nettet er så dårlig her), og det syntes jeg jo alltid er gøy, den media-geeken jeg er. De var veldig vant til mennesker, kenguruene var alle bare samlet i en stor "park", 30-40 stk, og her kunne man bare vandre inn og ut, mate dem med mat man fikk kjøpt og ta bilder. Jeg syntes jo det var gøy, men har også lyst til å se dyr i villmarken,så gleder meg til jeg får muglihet til det rett over nyttår.

For å komme med en liten vær-rapport; det er fortsatt overskyet, meeen håper på det beste i morgen. Det er flom i nord, den veien jeg ville dra. Men jeg har planlagt nå å dra inn til Red Centre, med Uluru og hele pakken, først. Så det blir dit jeg setter kursen etter jeg har vært her.



Da håper jeg på et par dager på stranden før den tid, så krydd fingrene alle sammen og sats på sol!

- Kaja

12 kommentarer:

  1. Vi krysser fingre hele tia vi...så veit du det !!
    Sola kommer den nå!

    Snakk om å fange motivet i rette øyeblikk, fantastiske bilder Kaja ! Vi deler vel en lidenskapelig interesse der Kaja, men skjønner at jeg ikke henger helt med på utviklingen...må bli foto kurs på meg, når tradisjonsrikmat studiet er over !

    Er veldig gøy å se bildene, ser du koser deg med dyrene, noe vi vet du elsker å være sammen med!

    Ønsker deg en fin nyttårsfeiring...og masse gode og fine opplevelser på reisen din , når du går inn i det nye året 2011 !!!

    Klemmer fra oss !

    SvarSlett
  2. Hei Kaja
    Utrolig flott blogg du har, og veldig moro å følge deg på reisen.
    Humrer lett gjenkjennelig av mamma som sier at de krysser fingrene heeeel tiden - sånn er det å være forelder:):) ønsker deg riktig godt nytt år og god reise videre, håper på godt vær ja!!!! Hisen fra Maren, Eve og Tommy og onkel Svein

    SvarSlett
  3. Fantastisk, Kaja! Nydelige bilder, det siste hvor du "koseprater" med kenguruen, var utrolig bra. Jeg blir helt satt ut når jeg ser disse flotte dyrene og koser meg med å "være med deg på tur". Ønsker deg et riktig godt og spennende nytt år! God tur videre. Hilsen Besso-Finn

    SvarSlett
  4. Herregud å fine bilder, kjære!! Jeg misunner deg virkelig det objektivet altså! Du er flink :)

    Godt å høre at du nok en gang har det bra og finner frem. Lever drømmene gjennom deg jeg vettu! Blir trist uten deg på nyttårsaften, men jeg håper du får det supert på den dagen.

    Gleder meg til bilder av strendene og alt som kommer! Stå på videre, mini is watching over u :) <3

    SvarSlett
  5. sender deg en hilsen og onsker deg godt nytaar
    fra Oldemor alfhild, kay, staale med fam og tante karin. synes det er intressant aa folge deg på reisen

    SvarSlett
  6. hei kaja,så fine bilder,kan sikkert ta med en kengu hjem også,den tar vel turen inn til besso raskere en elefanten.håper du får en trivlig nyttårsfeiring,vi følger spente med deg på turen mange klemmer å godt nyttår til deg fra oss to i hansekåken

    SvarSlett
  7. Så utrolig fine bilder Kaja, tenker meg at du stor koser deg ! Bare fin været kommer og nå så ! Har det det ? Og hvordan blir nyttårsfeiringen din ? :) <3

    SvarSlett
  8. Så fine bilder! Kos deg masse i Australia, du veit vi misunner deg, alle sammen :-) Og krysser fingrene!

    Godt nytt år <3

    SvarSlett
  9. Hei Kaja !
    Vel overstått julefeiring, skjønner det har vært på godt og vondt. Håper nyttårsfeiringa starter med masse gode opplevelser i Australia. Moro å følge med deg på reisa, men vi er dårlige til å sende hilsener .... God tur videre !
    Nyttårsklem fra tante og onkel på Gjone

    SvarSlett
  10. Hei Kaja
    Har lest kommentarene og sett mange fine bilder.
    Du får det til du.
    Ønsker deg en fin reise videre og et riktig godt nyttår.

    Hilsen Gro,Eivind,Jøran og Mats.

    SvarSlett
  11. Hei Kaja
    Vi ønsker deg et GODT NYTT ÅR men mange nye spennende opplevelser. Håper ikke flommen har nådd dit du er.Stor takk til deg for den fine bloggen din, er innom hver gang pcèn er på.
    Nyttårsklem fra tante Berit og onkel Helge

    SvarSlett
  12. Hei Kaja! Veldig spennende å følge deg via den flotte bloggen du skriver.
    Når det har vært på det kaldeste her i Siljan, så har jeg fyrt skikkelig i ovnen for å få opp tempen slik at jeg kan leve meg best mulig inn i skildringene dine.

    Nå er klokka 16:30 i Siljan på nyttårsaften og da er vel du allerede halvannen time inne i det nye året.

    Ønsker deg et Rikig Flott Opplevelsesrikt Nyttår og lykke til videre på reisen.

    Nyttårsklemmer fra Ute, Roger og Christian

    SvarSlett