onsdag 8. desember 2010

Vakkert!



Jeg kjørte nesten av veien! Elefanter!?  Det er jo noe av det jeg har gledet meg mest til på hele turen. Jeg har alltid elsket dyr, Globus2 var favorittprogrammet mitt når jeg var liten, det og Gutta på Tur. Så når jeg så elefanter på min tur rundt øya i dag, du kan tro jeg ble glad.

I dag har jeg nemlig leid en scooter, og dura rundt hele denne øya. Den er ikke så veldig stor, men jeg har vært på veien i 7 timer. Veldig deilig å komme seg litt unna de største turiststedene, og ikke minst sitte bak ratte igjen! For dere som har kjørt med meg der hjemme, dere vet at jeg kanskje trykker litt på gassen en gang i blandt. Vel, her er det smale veier, bratte bakker og man kjører på feil side, så jeg har tatt det rolig, tro det eller ei. Rosa x 3 ut på tur (scooter'n var rosa, hjelmen var rosa og jeg var rosa fra stranden i går). Ingen kart, jeg har så vidt sett på et kart av øya, men jeg har skjønt såpass at det finnes så godt som en vei. Uansett, jeg hadde jo med meg kamera i dag, så har tatt bilde av alt som er verdt å ta bilde av! Nyt...

 Dette er en jungeløy, trærne går helt ned til vannet. Det er ikke så mange strender, men de som er, er nydelige!



Helt på den andre siden var det en liten fiskerladsby. Veldig koselig, ingen turister og mye vann. Spiste frokos her.




Jeg vandret en tur inn til en foss som det sto skiltet til ved veien. Det var en 15 min tur gjennom jungelen alene, og det var fantastisk. Jeg har lært at siden jeg er fra Norge, så må man aldri forvente noe av fosser i utlandet, og det gjorde jeg ikke heller. Og det trengte jeg heller ikke, for det var ikke veldig stort. Var lite vann nå, så sikkert kult med mere vann. Men jeg likte jungelen bedre. Lyder over alt, samtidig som det er helt rolig og stille. Og det er sommerfugler, store sommerfugler her! Jeg har ikke fått et bedre bilde enn det over, men jobber med saken. Men utrolig moro å vandre rundt der!


Litt skummelt først, jeg ble bare plassert ved siden av denne her jeg. Jeg ble bare helt satt ut, og jeg skal tilbake til de elefantene. Den lille krabaten ved siden av var der også, en liten djevel. Neida, veldig søt, men han spiste nesten opp øreproppene mine, og nesten kamera og hånden min. Har funnet ut at man har ikke med seg masse tekniske saker rundt disse dyrene. Uff, kanskje det er dyrlege jeg må bli? Gøy var det i alle fall. Fantastiske dyr!


Til slutt avsluttet jeg dagen med dette her og en is. Bilder sier mer enn tusen ord, så jeg kan ikke si mer om dette nå. Det har vært en god dag, nå er det på tide med litt mat.

- Kaja

5 kommentarer:

  1. Åååh, så moro! ELEFANTER KAJA! Jeg misunner deg noe helt utrolig her jeg sitter og (liksom) krampeleser til naturfagseksamen ..

    Alt høres helt fantastisk ut, og jeg håper du har det så fantastisk som det virker! Jeg vil ogsåå ...

    ilu <3

    SvarSlett
  2. Hei Kaja!
    Flotte bilder! Du har fanget inn mange idyller og variasjoner på din "rosa" tur rundt øya. Du viser godt blikk for motiver, så jeg gleder meg masse til flere opplevelser. Kos deg videre, Kaja! Hilsen Finn

    SvarSlett
  3. Takk for kortet, mange fine bilder :-) fortsatt god tur kaja! Vi har det bra.

    SvarSlett
  4. Kjære deg Kaja hva du opplever å får se ! Jeg blir litt satt ut når jeg ser disse fantastiske bidene...og jeg lurer bare på - er du på en sånn "rosa" utflukt , blandt de STORE elefantene helt aleine !!! Ikke misforstå ....jeg gleder meg veldig på dine veine, og det ser helt fantastisk ut! Syns jo den elefanten var veldig stor ved siden av deg....
    Har foredrag på skolen i Rauland i dag med Astrid Riddervold på 85 år, skulle gjerne delt det med alle jeg kjenner ! Hun er helt fantastisk! Hun har også reist mye - gått og opplevd mye "aleine"...fått mange reaksjoner på det, men bare ristet på hodet av andre sine synser og meninger! Kaja-mor...kos deg masse, jeg koser meg med mange inntrykk fra deg og her hjemme!!! stooor klem .

    SvarSlett
  5. Takk for alle kommentarer! Koselig å høre fra alle, så bare fortsett!

    Jeg vet Sara, det er helt sykt!

    Jepp, jeg er alene mamma.. Kjekt at du fikk med deg det ;) Neida, men det gjør faktsik ikke noe.. Jeg har så mye å finne på, og jeg snakker jo med folk, det er ikke det. Det er bare at ingen "drar rundt sammen med meg". Jeg koser meg! :D

    SvarSlett