tirsdag 21. desember 2010

Nok en dag på reisefot...


FAB as always! Mens jeg ventet på bussen min til Singapore, så fant jeg en do... vel, fordi jeg måtte på do. Og det er en sjelden vare at doen er tom for folk, så jeg fant ut at jeg skulle knipse et par bilder, siden det oftest er slik jeg ser ut mens jeg reiser, noe jeg gjør ganske ofte. Og om det var noen som lurte, det til høyre på bildet er ikke doen... Ikke her i alle fall, men det er noe sånt ganske mange steder.

Jeg har dratt fra Kuala Lumpur til Singapore for å feire jul. Jeg har vært i kontakt med sjømannskirken, så vi har en 'date' på julaften. Uansett, dette var en 5 timers busstur, bare barnemat! Og dette var luksus buss! Jeg fant fort ut at det var ikke så mange andre alternativer i KL, men hvem bryr seg når det koster 120 ,-? Ikke jeg i alle fall. Så jeg hadde egen TV, største setet, og ellers en veldig behagelig tur. Grenseovergangen var ikke noe stress, kl var 3 på natten, så de hadde ikke så mye å gjøre, derfor gikk det fort. Singapore er et lite land, som stort sett bare er Singapore by, om jeg har forstått rett. Dermed tok det ikke lang tid før vi var fremme. Jeg blei satt av på Beach Road kl halv 5 på morgenen, det eneste jeg viste var at jeg skulle til Little India MRT Station. Og vet dere hva? Jeg fant fram på under en time! Jeg stakk hodet inn i alle 7-eleven butikkene jeg fant på veien, og spurte meg frem. Dermed var det bare å ta bena fatt med sekken på ryggen, og vandre inn i de små morgentimer. Da jeg fant fram, så lå resepsjonisten å sov. Huff, fikk så vondt av han når jeg måtte vekke'n. Men det viste seg at det ikke var noen mulighet for tidlig innsjekking, så jeg må vente til et sted mellom 11 og 1. Jaja, nå er kl 7, så det er ikke alt for ille.

Mitt første inntrykk av byen, er at den er ren, man følger reglene og alt er pent og pyntlig. Utrolig mye rar arkitektur, nytt og noe litt spesielt. Men kult altså. Noe som jeg syntes var veldig rart, var at jeg så noe som liknet veldig på en skoleklasse som var ute å gikk, kl halv 5 på morgenen!? Er det normalt!? Om så er, stakars ungdommer...

Jepp, da har solen begynt å titte frem ute, så da er det vel på tide med litt mat kanskje...? Igjen har jeg ingen penger, for på denne turen stoppet vi ikke for å veksle i Singapore. Så det er vel første stopp, penger. Andre stopp, mat. Tredje stopp, adapter. Jeg har jo kjøpt monsteradapter, men av en eller annen grunn, så passer det ikke til PC-laderen, noe som er ganske så vesentlig. Dermed får vi se hva vi kan gjøre med det... Det blir nok en lang dag, har ikke sovet mye, så er trøtt. Jaja, er det ikke dette backpackere gjør? Reiser til alle døgnets tider, pusher grensene litt lenger, ser ut som togvrak hele gjengen...? Er i alle fall det jeg driver med. Jeg koser meg!

- Kaja

5 kommentarer:

  1. Det er nok mange som skulle ønske de kunne ta en buss....her i europa er det kaos på mange flyplasser....og jeg har to gutter som er på tur til England ! Den turen ble ikke helt som planlagt...men nå halv ett om natta, hører jeg kjente lyder i gangen - HERLIG !

    Da må du kose deg , og gjøre deg kjent i Singapor- finne sjømannskirken og ha det fortsatt bra !

    Klemmer fra oss her !!

    SvarSlett
  2. Ååh, ser nesten ut som dasskosten! Så snål :)

    SvarSlett
  3. God Jul og et godt nytt år, håper du får det flott i sjømannskirka!

    SvarSlett
  4. Mini, jeg gjør alltid det ;)
    Takk, Hedvig! Hils alle på gamleskolen :)

    SvarSlett
  5. Hei Kaja!
    Du opplever mye rart og spennande,og skulle
    gjerne ha vært med på dine eventyr. Men har
    vel nok med julestresset her oppe i iskalde
    Norge(minus 24 i dag).
    Ville bare få ønske deg en kjempefin jul og
    ett riktig Godt Nytt år.
    Tror du gjør dine foreldre stolte,du er ei
    gørrfin jente Kaja. Fortsatt fin tur og nyt
    d så lenge d varer.
    Klem frå bygdetullingen Jarle.
    (han drit kjekke i kjøttet på Rising vettø????)

    SvarSlett