mandag 6. desember 2010

Buss hit, og buss dit...

Jeg dro fra Koh Phangan igjen. Etter tre netter der med daarlig vaer, var det ikke saa mye aa gjore lenger... Dermed kjopte bussbillett for 110 kr, og etter 18 reisetimer var jeg tilbake i Bangkok. Det inkluderte baat, buss og taxi, ikke alt som hadde like god standar. Det ene vinduet i den ene bussen satt ikke fast, for aa ta et eksempel. Men i det store og det hele, det gikk kjempe fint, og kommer til aa reise mye med buss! Jeg ble en natt i Bangkok sammen med Trine som jeg motte paa Koh Phangan, og godt var det, for i gaar var det jo bursdagen til kongen, noe som feires stort her. Kongen er veldig viktig for Thailand, det er faktisk i noen tilfeller straffbart ifolge loven aa ikke respektere ham. Saa pass paa hva du sier. Under feiringen var det dekorert i gatene, tusner paa tusner av lys, bilder av kongen og utrolig mye folk. Saa kom fyrverkeriet, og det stoppet aldri. Det var helt sykt aa se paa, vi ble bare staaende alle sammen. Og saa kom det beste til slutt: lanternene. Flere tusen lanterner ble fyrt paa og sendt til himmels, som smaa varmluftsballonger, jeg har aldri sett noe i naerheten! Og naa lurer du kanskje paa hvorfor jeg beskriver dette, og ikke putter inn 100 bilder av det...? Jeg klarte jo aa legge igjen kameraet! Vi skulle bare ut aa spise, men motte paa noen venner av Trude, saa vi blei med, men ingen kamera. Saa jeg gikk rundt aa var sur paa meg selv! Ikke for ille da, men det skulle virkelig vaert fanget paa kamera.
Dette er et bilde jeg fant, og bare gang det med 10 000, saa er dere kanskje der... Helt sykt...

Uansett, jeg tok bussen videre i dag morges, og har naa kommet til Koh Chang. Jeg har ikke faatt sett saa mye rundt, men jeg skjonner at dette er en jungeloy. Det virker veldig koselig her, saa jeg gleder meg til aa se meg rundt i morgen! Og best av alt, det er hit godvaeret kommer! Saa da er det duket for stranden i morgen. Saa for jeg ta en jungeltur en dag, og elefanter er det her, og selvfolgelig; dykking! Jeg vet ikke hvor lenge jeg blir her, men gleder meg uansett. Jeg har faatt meg et rom her, det er ikke saa mange sovesaler her. Men det rommet er nok for bare en natt, det forste jeg saa naar jeg kom inn paa badet var en kakerlakk som laa paa ryggen. Jeg trodde jo den var dod, men naar jeg skulle skylle den ned i sluket, saa viste den seg aa vaere veldig i live. Det lille krypet kjempet saa godt det kunne, men stod ingen sjangse mot meg og dusjen! Jeg har et sted jeg skal prove i morgen, de trodde de hadde ledige rom... Det bare maa de!

Saa da skal jeg rundt aa se meg litt om, men blir nok en tidlig kveld, har ikke sovet noe saerlig de to siste nettene. Og i morgen, da skal jeg ha med kamera!

- Kaja

10 kommentarer:

  1. Godt å høre at du er vel framme og at solen skinner....gleder oss til at du husker kamera og deler noen bilder med oss !
    Jeg drar på skole til Rauland i morra- men må prøve å lure meg inn på no nett i løpet av dagene.Skal ha julesamling- så det blir noen lange og hektiske dager. Kos deg på den nye plassen........klemmer fra oss !

    SvarSlett
  2. Har du slutta på Meny?

    SvarSlett
  3. Solen skinner, saa naa er det strake veien til stranda!

    Det er ikke saa lett aa pendle fra Asia til Meny, saa mens jeg er paa tur har jeg det :) Hvem er du..? :P

    SvarSlett
  4. Jeg handler der. Du kjenner meg ikke.

    SvarSlett
  5. Jammen da saa :) Goy at du har vaert innom her da! Jeg er tilbake i april-mai tenker jeg :P

    SvarSlett
  6. Såpass lenge ja. Helt alene? Du er tøff.. Lurer på om jeg skal sette meg i kassa sslv. Harde lønninger tydeligvis :) Flink til å skrive er du også, forresten..

    SvarSlett
  7. Takk for det :) Jeg maa jo prove :) Er ikke like lett aa bli kjent med folk over alt, men da maa man bare prove litt lenger, ikke sant ...

    SvarSlett
  8. Haha, kult at du har en anonym tilhenger :-D

    SvarSlett
  9. Eller hemmelig beundrer? Hvem vet..

    SvarSlett