søndag 26. desember 2010

Down Under, here I come!

I dag har jeg vaert 5 uker paa tur. Joss, tiden flyr, selv om det ikke alltid er like goy. Uansett, i dag starter jeg paa noe som jeg gleder meg utrolig mye til; jeg setter kursen mor Australia! Om en halv time tusler jeg ut fra dette hostellet i Singapore, og begynner paa den lange veien til Down Under!

Jeg foler det har blitt mye venting paa de forste 5 ukene. Jeg har ventet paa vaeret, ventet paa aa begynne aa reise alene, ventet paa at julen skal komme og gaa. Jeg har hatt det goy, men det med julen og det aa bli vant til alt dette har kanskje vaert en liten demper. Men i gaar fikk jeg igjen den folelsen. Den folelsen av sommerfugler i magen, den som sier at jeg kan gjore hva jeg vil, og at verden bare er en avgjorelse unna. Og naa drar jeg til Australia. Et land jeg har dromt om aa se siden forste gang jeg horte om det, et land som virker som et eventyr. Men i lopet av faa timer, saa vil det vaere en virkelighet og jeg kan ennaa ikke helt forstaa det. Gud som jeg gleder meg! Og hva bedre er, i lopet av uken saa kommer ogsaa solen! (beklager mye snakk om vaeret, men det er en medfodt sykdom vi nordmenn har...)

Jeg skal vaere i Australia i nesten 5 uker, som er like lenge som jeg har vaert paa tur. Mange sier at det er aaaalt for liten tid til aa se Australia. Men kjaere tid da, jeg kunne ikke dromme om aa se hele Australia paa 5 uker. Jeg kunne ikke sett Norge paa 5 uker. Saa jeg starter ett sted, og tar resten som det kommer. Det er jo ikke som om jeg aldri skal tilbake til Australia...? Det vet jeg allerede for jeg drar; en gang skal jeg tilbake.

Saa da er det paa tide aa sette fart.
Mamma og pappa, naa er vi halvveis til New Zealand, selv om jeg ikke klarer aa tenke paa det enda, Australia kommer forst i rekke! See you Down Under!

- Kaja

4 kommentarer:

  1. Godt å våkne til en ny melding fra den store verden ! Vi ligger jo hele tia litt etter deg, og nå blir det enda mer....9 timer.

    Australia byr på det du forventer, og det gleder vi oss til, sol og varme...og dykking står vel høyt på lista di. Vet Australia har mye å by på , kanskje ikke alt mamma vil vite på forhånd..men du kjenner vel meg så godt at det går nok bra !
    New Zealand , here we come....der er det også nok av utfordringer for de som ønsker det! Ja Kaja ...vi får se...Australia først nå !

    Skituren med vovsene i morgentimene i går....var i det kaldeste laget - over 20 minus på kåsemyrane beit bra i kinna. I dag er det "bare" 10 minus...så det blir snart en skitur på oss . Det var litt om været her hjemme hos oss....skal ha fam. på rakfisk i ettermiddag !

    Vi høres, nå har du sitti på flyet i noen timer og nærmer deg AUSTRALIA !

    Kjempeglad i deg ...Koooos og klem!!!

    SvarSlett
  2. åååååå jeg vil væmeeee!!:D
    Australia blir sikkert helt aykt bra! du må ta masse bilder :))

    savner deg sunshine :D
    loveyou :)

    SvarSlett
  3. Halla!

    Kose deg masse Down Under! Ta noen Kenguru og Koala bilder da, en som ligner mest mulig på Mini! ;o)

    Så skal jeg være her hjemme i altfor mange minusgrader! ;o)

    SvarSlett
  4. Hilsen Michael forresten! ;o)

    SvarSlett