mandag 31. januar 2011

For en natur...


Hvorfor skal vi mennesker alltid fikse og mekke på ting? Hvorfor kan vi ikke bare la moder jord gjøre sin greie, for hun gjør en fantastisk jobb! Bare se på det her! Naturen er en så stor del av New Zealand, og det har den all rett til. Jeg sitter allerede å gaper, og jeg tror ikke jeg har sett det virkelig store enda...

Vi har tatt ferjen over til Sør-øya i dag, og dette var utsikten! Vi har kjørt gjennom så utrolig mye fin natur de siste dagene, på land og på vann. Jeg må si at i dag var mest spennende. Vi har begynt å få fjell rundt oss, samtidig som vi støtt og stadig kjører over elver med turkist vann, klart som glass. Om det ikke er fjell, så er det kilometer med sletter, hvor det enten er dyrket jord, eller bare gressletter med de berømte kuene. Jeg liker å kjøre bil fra før, dette er jo en drøm! Så vi koser oss, fyker avsted, så nå er vi snart i Queenstown. For å være nøyaktig, så er vi ved Franz Josef, en isbree på vestsiden nå. Vi har spist tidenes middag, og krypt ned i deilige senger. Fjeld-familien har gode sovehjerter <3

- Kaja


5 kommentarer:

  1. Hei dere tre. Nå ser det nesten ut til at dere er i gamlelandet igjen, flotte bilder og blogg, moro å følge med dere, GOD TUR VIDERE. Klem fra tante Berit og onkel Helge

    SvarSlett
  2. hei.det er godt å høre at dere har det bra.vi har det bare bra,jeg er ute å hugger ved,nå som jeg har fri noen dager.skal kjøre anders på trening i kveld.fine bilder, nå sitter vi klare til å ta deg med på norlandstur da skal du se vi har storslått natur her hjemme også.kos dere vidre på reisen alle 3,klemm fra oss 2, far og mimmi

    SvarSlett
  3. Hei igjen! Jeg ser ingen mistrivsel i ansiktene til noen av dere, så det er tydelig at dere storkoser dere. God tur videre, og takk for flotte bilder, Kaja!
    Hilsen Finn

    SvarSlett
  4. Så vakkert!!! Veldig morsomt å følge med - og tenker det er hyggelig å ha med mams og paps! Hils så mye!! Klem fra Laurie

    SvarSlett
  5. Så deilig og se at alt går så bra.Vi følger med dere her hjemme og syntes det er kjempespennende.
    Her er det revytrening for alle pengene for nå nærmer det seg med stormskritt. Kos dere masse videre i varmen. Klem fra Tante Elisabeth og Onkel Tom Vidar

    SvarSlett