torsdag 27. januar 2011

Australia - it's been a pleasure

26 januar er Australia Day, altså deres 17 mai. Jeg har ennå ikke møtt noen herfra som faktisk kan forklare meg hva de feirer, men Australere sier ikke nei til en grunn til en fest. Jeg har de sise par dagene hengt med Mats Sølland fra Skien som studerer her nede. Vi har vært turister, og i går klarte han å overtale meg til å bli med å surfe. Surfing har aldri vært noe jeg har hatt veldig lyst til å gjøre, men jeg har jo endelig skjønt at man kan ikke dra fra Australia uten å ha surfet. Det var moro, en kamp om liv og død for å komme ut, for så å ta en bølgetilbake. Jeg klarte å stå opp tre ganger (klapper meg selv på skuldra, for det hadde jeg aldri trodd!), og jeg drukna ca 60 ganger. Uansett, da kan jeg stryke det av lista. Fikk feiret Australia Day med en god gammeldags tur på by'n med masse andre nordmenn, og nok en gang er verden et lite sted. Møtte en fyr, fra Skien, som kjente de samme folkene som jeg... Sykt at man må dra til andre siden av jorda for at nordmenn skal begynne å snakke med hverandre. Uansett, det var i går, i dag er min siste dag i Australia...

Det har vært et fem ukers langt eventyr. Jeg har sett og opplevd så mye, men nå drar jeg fra Australia om bare noen timer. Australia er bygd for turisme fra ende til annen, og det har jeg nytt godt av. Det er ikke et billig land, så jeg tror det er greit å komme meg videre. Jeg har ikke jobbet, men det er jeg glad for siden jeg ikke har hatt mer enn 5 uker. Det har vært så mange inntrykk og opplevelser, så alt blandes inn i hverandre i en eneste stor røre. Men når jeg ser tilbake på bilder og blogg, så skjønner jeg hvor mye jeg faktisk har opplevd. Jeg har tatt frem noen av mine favorittbilder fra turen. Noen har dere kanskje sett før, mens andre er nye. Men, bilder sier mer enn tusen ord, og i dette tilfellet er det så utrolig sant.






 
 


















Men jeg er så heldig at når ett eventyr ender, så starter ett nytt. I kveld setter jeg snuten mot New Zealand, et land jeg gleder meg helt sykt til å se. Og der skal jeg jo også møte min kjære mor og far. De er nå et sted over USA eller noe, på vei ned hit. Det skal bli godt å ha noen flere som kan legge planer, så slipper jeg de indre diskusjonene med meg selv hver gang jeg skal ta avgjørelser. Så nå skal jeg nyte to uker som enebarn med mamma og pappa, og jeg gleder meg!

Så Australia, takk for denne gang, og på gjensyn. Jeg kommer tilbake, uten tvil!

- Kaja

4 kommentarer:

  1. Åååh så mange fine bilder :-D
    Du er flink! Kos deg med mamma og pappa :-)

    SvarSlett
  2. Elsker, elsker, ELSKER bildene du tar, kjære! Du er så flink!! Takk for en hyggelig telefonsamtale i går! ;) Og god tur til New Zealand! Gleder meg virkelig til bilder fra ringenes herre steder fra hesteryggen! ;)

    SvarSlett
  3. da tror vi gjensynsgleden var stor.håper dere får noen fine dager isammen.vi venter spent på neste reisebrev,kos dere alle tre.hils.fra mimmi og far.

    SvarSlett
  4. Hei og hå !
    Er på plass i New Zealand,flyturen gikk mye bedere enn fryktet. Nå har vi funnet et sååå koselig bed and brakfast ....og ligger på senga å planlegger ruta vår ! De er utrolige hjelpsomme her , vi har mye å lære , alle er så hjelpsomme og hyggelige.
    Kaja tar noen bilder så dere får se å koselig vi har det!

    Nå ligger hun å nyter blad og smil fra Siri - foran peisen , der står sherry'n på hylla og selvbetjening med vin ut i resepsjon.....

    SvarSlett