fredag 28. januar 2011

Fjeld x 3


Da har jeg fått møtt mamma'n og pappa'n igjen! Etter et flere timers reise for oss alle, fant vi hverandre på flyplassen i Auckland. Vi hadde ikke noe sted å sove, bil hadde vi skaffet oss, men vi har ikke kikket så mye på kart før vi dro. Men vi kjørte jo litt rundt da, spurte oss litt frem og endte opp med å finne oss et 5 stjernes Bed and Breakfast. Det skal sies at vi ble anbefalt å dra hit, for det er ikke helt der kravet ligger på hele truren tror jeg. Jeg klager i alle fall ikke, de stedene jeg har bodd på de siste 9 ukene har 5 stjerner i minus. Men her er det så koselig, mamma og jeg føler at vi har kommet inn i vårt eget lille dukkehjem med te-kopper, gardiner og bloder over alt. Kanskje litt overkill for min egen smak, men for en natt er det supert! Og her har vi også fått masse hjelp, og har i løpet av kvelden lagt opp en liten slagplan for turen. Vi skal prøve å få sett mye av begge øyene, men er åpne for alt. Pappa sitter bak rattet, og mamma har kasta seg rundt i baksetet et par ganger når han har kjørt på høyre side av veien. "Det tar jo litt tid å venne seg til sånt..."

Det er grått og trist i New Zealand for øyeblikket, men vi krysser fingrene for bedre vær. Men dagen i dag har vi egentlig bare prøvd å orientere oss, og skravlet. Vi har nettopp spist en god biff hver, og jeg for min del har ikke vært så mett siden julaften! Siden mor og far har reist de siste to døgnene omtrent, og jeg har sovet 5 timer de siste to døgnene, så blir det tidlig kvelden. Vi skal ha filmkveld, men jeg kjenner foreldrene mine så godt at jeg vet jeg er den eneste som får sett filmen ferdig. Et litt tafatt forsøk på å holde oss våkne for å komme inn i døgnrytmen... Det at mamma og pappa kommer, gir meg en sjangse til å bytte ut noen av tingene jeg har med meg. Gudene skal vite at jeg er lei av kles-"utvalget" mitt, som = null. Derfor ble jeg veldig glad når jeg åpnet en pakke med Zoma-klær, og fant smil og costume i bunn av posen! Siri kjenner meg godt, det må jeg si.

Uansett, det var så godt å se mamma og pappa igjen! Litt rart, det var det, men veldig, veldig deilig! Dette kommer til å bli to bra uker, det er jeg helt sikker på. Vi har mange planer allerede, men jeg vil ikke ødelegge overraskelsen. Jeg gleder meg i alle fall, dette blir en tur med opplevelser i kø... men nå er jo hele turen min en rekke opplevelser.

- Kaja




6 kommentarer:

  1. Hei Kaja, Hege og Odd Anders!
    Sannelig en koselig familieidyll i himmelsenga. Bra fallskjermhoppp, Kaja! Nå har du nok et alternativ til å komme raskt inn til Besso. Kos dere masse sammen og hold dere på venstre side av veien! Hilsen Finn

    SvarSlett
  2. savner dereeeeeeee!!!! dere er best <3

    SvarSlett
  3. så koselig,vi gleder oss til fårtsettelsen med fine bilder å reisebrev,ha en super ferie å kjør forsiktig på rett side,mange hilsner fra far og mimmi

    SvarSlett
  4. så korselig. kos dere i new zealand! klem familen Kiste :-)

    SvarSlett
  5. Koselig gjenforening .. Kjemesøte :)..Sengen kledde dere. ØNSKER dere en kjempefin ferie sammen videre. Vellykket MGP i Skien i kveld..Vi har vært i hovedstaden idag og sett på AF, som har stått foran slottet å passet på kongen...Kjør forsiktig :)Skal hilse fra LENA Glad i dere... Inger Anne og onkel Knut

    SvarSlett
  6. Hei på dere alle tre!
    Ser ut som om dere kommer til å få noen flotte uker - her har dere bare begynt med de idylliske omgivelsene. Stemningsfulle bilder du tar Kaja. Godt å vite at dere fant hverandre og at mor nå kan slappe litt mer av (regner da med at bilkjøringa går bra Odd Anders). Ser frem til å følge litt med dere videre. Kos dere sammen!!!

    Regner med at dere har fått den svært triste nyheten om Ole Christian.

    Klem fra Staffan og Tone

    SvarSlett