lørdag 22. januar 2011

Gjett hvor jeg er da!?



Gjett hvor jeg er!? Aha, Sydney! Hvordan klarte du det?

Jeg er trøtt, så jeg har dårlig humor. Endelig har jeg kommet meg til Sydney. Og jeg kom hit på den rette backpacker-måten: med The Grayhound. For du som ikke har vært borti'n før, det er en buss. Eller mange busser da, men jeg kjørte bare med en. Den går over hele Australia, og er det billigste alternativet, men det tar også lang tid. Australia er littebitt større enn Thailand... Uansett, jeg har ikke fått kjørt med The Grayhound før nå, mye på grunn av flom. Og like greit, jeg hadde glemt hvor ubehagelig det er å kjøre buss. Og nattbuss skal man jo sove på også, noe jeg aldri får så veldig bra til. Så jeg ender opp med å høre på musikk, duppe av litt, bråvåkne like før jeg sovner, og bytte sittestilling hele tiden fordi jeg får vondt i halebeinet. Og hvet du hva? Bussen i Thailand var faktisk bedre altså (der fikk jeg alltid vindu). Men, da har jeg fått gjort det også, så nå tror jeg ikke det er mer å gjøre her snart... (det var en spøk det også, vi snakker om Australia... Sier det igjen, jeg er trøtt.) Dermed har jeg ikke sovet stort, og siden jeg skulle ta de bildene over, så har jeg ennå ikke sovet noe. Og jeg trenger søvn, det vet dere...

Jeg har finni meg et nytt hostell, og her trives jeg veldig godt allerede! Ikke for fullt, kjøkkene er overlevbart og det er generelt koselig her. Så det er bra. Jeg har også tuslet litt rundt med kamera i dag, som nevnt tidligere. Her er noe av det jeg klarte å finne. Noen holdt jeg på litt lenger avstand enn andre, om dere skjønner hva jeg mener ...







Og selvfølgelig har jeg knipset mer en nødvendig av den snodige bygningen over...





Nå kaller sengen på meg... God natt!

- Kaja

5 kommentarer:

  1. hei kaja det var noen helt fantastiske bilder,blir nok flere å vente på for oss her hjemme bare du har sovet litt,far og jeg har sovet i senga di i 2 netter å den er deilig, du kan glede deg til du kommer hjem,håper du får noen fine dager til får besøk av mamma og pappa,ha det fint så lenge.klem fra oss 2,mimmi

    SvarSlett
  2. Hallo !
    Jammen fant jeg meg en pc i Berlin, vi er pa verdens storste mat messe , og koser oss ! Treffer mange artige mennesker.
    Nyt tiden i Sydney Kaja mor.....Klemmer fra oss!

    SvarSlett
  3. Hohooo! Så fine bilder!! Nå tenker jeg du gleder deg til å se dine kjære foreldre igjen, og omvendt.. :) Det blir sikkert litt rart å møte noen du faktisk kjenner igjen! :P Du lever enda, det er alt jeg vil vite ;) Stå på min Keijeie!! <3

    SvarSlett
  4. Hei igjen :-))..Nok en egang kjempeflotte bilder, og morsom historie.. Kom til å tenke på deg idag også, MGP. Lykke til i Sydney :). OG det Skal bli stas nå -med besøk av familien Hilser til din mamma også.. Lykke til i Berlin.. KLEM fra Inger Anne og Knut

    SvarSlett
  5. Hei Kaja! Nydelige stemningsbilder mot Opera'n med spennende lys. Bra, Kaja! Og kakaduen med "grønnfôr" i nebbet var topp. Kos deg videre og hils når du treffere "opphavene". Hilsen Finn

    SvarSlett