torsdag 20. januar 2011

The Great Ocean Road


Det ble ikke noe biltur som jeg håpet på. For meg som en 19-åring, så ble det rett og slett for dyrt, fordi forsikringen øker kraftig i pris. Så jeg hoppet på nok en tur, en gang turist, alltid turist?  Og da fikk mamma en ting mindre å bekymre seg for! Uansett det ble en veldig bra dag og en fin tur! Over ser du The Twelve Apostles. Det har ingen ting med religion å gjøre, det er ikke engang tolv, det var en gang ni, nå er kun 8 igjen. Grunnen til navnet, er at det var en avstemming, og The Twelve Apostles vant... Snodig, men sånn er det. Vi var innom flere steder på veien, og kjørte store deler av The Great Ocean Road. Men det var jo alltid tid til fotostopp!



Møtte også en liten krabat når vi stoppet for å spise litt. Ville koalaer er noe som er vanlig på disse turene.



I løpet av dagen fikk vi sett mye av kysten, selvfølgelig. Vi var også en liten tur inne i regnskogen. Mye koslige folk ute på tur, men jeg merker at jeg begynner å bli litt sliten av turist maset. Men det var dagen i går, i dag har jeg bare vært på stranden, solen er fremme, og jeg koser meg! I morgen kveld drar jeg fra Melbourne og ender opp i Sydney lørdag morgen; mitt siste stopp i Australia.

Jeg vet ikke om det går i Norge, men her nede er det et fire-dagers Oprah program: Australia speial. Og hun besøker, sammen med flere seere hun har tatt med seg, de største stedene i Australia. Steder som jeg nå kan si at jeg har vært! Og det er moro å sitte å se på det, fordi det er ikke helt som det fremstilles. Jo, ja det er vakkert og fantastisk og hele pakka. Men man ser at den røde løper'n blir rullet ut over alt. Men igjen, hvem gjør ikke det for selveste Oprah?

Dagene kommer og går, i morgen har jeg vært på tur i to måneder. Hmm, det er rart hvor fort det går, samtidig som det går veldig seint. Men nå har jeg en uke igjen i Australia ca, og den skal jeg ha i Sydney. Jeg har to ting jeg vil gjøre i Sydney; se Operahuset og den siste tingen tror jeg jeg holder for meg selv... enn så lenge. Postkort til den som gjetter rett!

- Kaja

2 kommentarer:

  1. Kaja, det er så gøy å lese om turen din nå ! Jeg skal jo snart ditt selv :D Men, din snik ! Hva skal du i sydney, skal du bridge climb over Sydney Harbour Bridge ? Eller hoppe i fallskjerm ? Eller skal du kanskje ligge på stranden å kosen ? :D ( alle disse tingene skal vi i sydney! )
    Kos deg masse, jeg enter spent på postkortet ;p hehe

    SvarSlett
  2. Ja tror nok Ida får (vet) postkort ....uten at jeg gir meg ut på den gjette-konkuransen. Har måtte slutte å bekymre meg - selv om det er håpløst vanskelig til tider !

    Nå er det bare mange sommerfugler i magen,vi reiser til new-zealand om få dager - og gleder oss til det !

    Pass godt på deg selv - og kos deg i Sydney !

    Klemmer fra pappa og mamma og Anders!

    SvarSlett