mandag 17. januar 2011

Melbourne

Da har jeg nok en gang flyttet på meg. Jeg var 9 dager i Cairns, jeg tror det er det lengste jeg har vært på et sted. Der var det jo selvfølgelig mye å se og gjøre, som dykke og regnskog. Men nå er jeg i Melbourne, og dette er en mye større by, og storbyfølelsen sniker seg innpå. Jeg har kun vært her i 4 timer, 1 1/2 av de sov jeg, så jeg kan ikke si at jeg har sett så mye av byen enda. Men det virker som en koselig by, mange gamle hus hvor jeg bor, og koselige strøk. Jeg bor på Oslo Hotel, så der er det endel nordmenn. Og der kan man drukne i sengene, noen av de beste på turen. Jeg må si at Australia har god standard i senger, bedre enn Thailand. Utenom det, så er det et heller kjedelig sted.

Og som den hardbanka nordmannen jeg er, så er jeg jo nødt til å nevne det dere alle brenner etter å få vite: hvordan er været!? Vel, det kom som et sjokk når jeg gikk ut av flyet; det er kaldt her! Hva er det for noe, jeg kom hit på sommerstid for å unngå nettopp dette. Det skal nevnes at når jeg sier kaldt, så snakker jeg om 15 grader, og det var kl 7 om morgenen på en overskyet og vindfull dag. Men selvom da...! Jeg anntar at jeg får ta i bruk de to buksene jeg faktisk har tatt med meg på tur da.

Jeg har et par ideer om hva jeg har lyst til å gjøre her, men jeg vet ikke helt om jeg får det til, så jeg orker ikke legge ut i det vide og det brede. Men jeg har ikke så veldig lyst til å bli i storby'n i 5 dager, for så å dra til Sydney og gjøre det samme... Jeg vil leie bil! Jeg vil få luftet meg litt, på feil side av veien. Men jeg er kun 19 år, man må somregel være 21 for å få leie bil her. Men jeg skal se hva jeg kan få til.

Tiden flyr også fort, jeg har vært over 8 uker på tur. Det har gått seint, men også veldig fort, sånn som reiser alltid gjør når man ser tilbake på dem. Det er rart å tenke på at jeg snart er ferdig i Australia, jeg har bare litt over en uke igjen her.

Jaja, jeg får vel ut å utforske litt mer. Ny by, nye muligheter.

- Kaja

4 kommentarer:

  1. Hallo !
    Håper du får til det du har lyst til, og nye opplevelser !!
    LYKKE TIL stooor klem !

    SvarSlett
  2. Håper bilen kommer i orden! Bare å smile og blunke litt det, så pleier det vel å ordne seg?? Bare ikke la dem se deg kjøre, for da endrer de sikkert mening.... ;) Hihi. Og si ifra om du må rygge noen steder, da kommer Mini (din rygge-puddel-ut-av-vinduet) for å hjelpe deg! :)

    SvarSlett
  3. Haha, puddel historien til deg og Mina skaper minner om kvelder der du forteller alt det gærne dere to har gjort ! Håper det ordner seg, og kos deg videre ! Satser også på at godværet kommer !!

    SvarSlett
  4. hei kaja,håper sommeren kommer tilbake,kan jo hende du ramler borti noen kule normenn å gjøre byen utrygg med da går det jo fort noen dager. du må fortsatt ha det bra på din livs store reise,mange klemmer fra far og mimmi

    SvarSlett