tirsdag 1. mars 2011

Tokyo!


Hoho, sa noen kontraster? Lengre bort fra India kommer man ikke altså! Tokyo er full av liv, lys, musikk og mennesker. Det siste er kanskje det eneste de to stedene har til felles; det er mye folk! Alt annet er forskjellig. Mirei tok meg med får å ta en titt på byen i dag, men som dere ser er det litt tåkete. Det har vært dårlig vær i to dager, kaldt, rundt 0-5 grader, så dette er ingen sydenferie! Men det skal bli bedre fra morgendagen. Jeg har fått slappet av litt de siste to dagene. Det er mye god mat, og sunn mat, her i Japan. Jeg koser meg, og dere kan se hvorfor:


Mye rå mat, men også noe vi koker mens vi spiser. Jeg begynner å bli flink med pinnene også nå, så det er moro. Men Mirei er også klad i annen mat, så i dag har vi vært på Fridays! En virkelig burger er det lenge siden jeg har spist, så det var godt.


Husker dere jeg nevnte doene i India og her...? Her er beviset. Til venstre er en indisk sitte-på-huk-do, hvor man "drar ned" med en mugge med vann. Vi slapp heldigvis å ha disse hele turen, men hver gang vi flyttet på oss, så var de der. I tokyo, som på den til høyre, er det noe helt annet. Alle seter er varmet opp! Jeg vet, fantastisk! på siden der, ser dere endel knapper. Det er to for vaskin, en litt sterkere enn den andre. Jeg har virkelig ikke turt å prøve. Det er en til å få vaskingen til å slutte. Og den siste er en som lager lyd, så ingen skal høre deg. Jenter, vi trenger ikke gå to på do å skru på krana lenger! Alt er automatisk, eller sensorer da. Jeg bruker mest tid på å få på krana, få såpe og spyle ned, fordi det er ikke alltid like lett. Ikke når alt står på japansk. Jaja, det er en fin forandring, det er ikke tvil om det!



Jepp, det er folksomt i Tokyo! Jeg liker det, dette blir noen bra uker! Mirei har mye planlagt for meg, og det liker jeg! Da slipper jeg å tenke selv!
Nå har jeg straks alt klart for New York, så da er snart all planlegging over. Det er veldig deilig, så skal jeg bare shoppe og kose meg de siste ukene. Det er rart at det er så nære slutten allerede...

- Kaja

4 kommentarer:

  1. Må nesten starte med å si, Ææææ ! For en do i India ! Som du sier kontrastene er store, liker doen i Tokyo endel bedre, kan du ta med en hjem til hybelen vår ?:) På forhånd takk, og kos deg videre og spis deg feit på eksotisk mat ( og burgere) !

    SvarSlett
  2. Ja det må jeg si, her har du virkelig fått fram kontrastene.....koselig å se bilde av Mirei og deg , ser lovene ut oppholdet i Tokiyo! Kos dere masse, jeg står på farten på vei til Rauland !!!

    Klem mamma

    SvarSlett
  3. Æsj.. Satt å spiste noen tørre knekkebrød til frokost da jeg så den India-doen! Den lille matlysten jeg hadde forsvant da :P Så deilig med egen guide da! Det tenker jeg var godt for deg. Og ja, tenk, nå nærmer det seg slutten! Synd for deg, men BRA for meg! Moahaha.. :) Kos deg masse i Tokyo kjære, gleder meg til oppdateringer <3

    SvarSlett
  4. Hei igjen....
    Da har jeg sendt deg oppskrift på Bodil sine kjøttkaker og kålstuing....så nå gleder vi oss bare til å høre resultatet av din presentasjon av norsk mar i Tokyo!!!! Klem mamma!!!!

    SvarSlett