mandag 21. mars 2011

Jeg leker ikke turist...

De to siste dagene har jeg vært her alene, så jeg har tatt med meg kamera rundt. I går ble den en hel dag hvor jeg bare vandret rundt i det fine været, selv om varmen har forsvunnet litt. Men det var søndag og Central Park var full av familier som lekte og hadde sjangsen til å nye en fridag. Det var også gatemusikanter og matboder, som alltid. Jeg fikk mange bilder, så jeg koste meg.




Jeg tok også subway'n hele veien til Brooklyn, og vandret så over Brooklyn Bridge tilbake. Da skjønte jeg virkelig at jeg var i New York, for jeg gikk på Brooklyn Bridge, til venstre så jeg Frihetsgudinnen, og til høyre Empire State. Jeg har jo fått med meg hvor jeg er før nå altså, men der var liksom alt samlet på et sted. Det var mye folk her også, og de holdt på med noe bygging, så det ble ikke veldig mange fine bilder, men det var en fin tur. Jeg endte opp på Starbucks for å varme meg litt, og gikk Broadway gjennom Soho, og tittet litt mer i noe butikker... Jaja, det får vel være lov!


De to siste dagene har jeg også tatt med meg kamera ut på kvelden, for å prøve å fange byens mange lys. Tro meg, det er ikke lett. Jeg har vandret rundt på Times Square i kulda, for det er fortsatt kaldt her, og jeg har jo ingen varm jakke... Mama Mini, hvor er du når jeg trenger deg!? Jaja, jeg overlever...



Og for å fullføre min lille turis-runde i The Big Apple, så tok jeg meg turen til Rockefeller, Top of the Rock! Her får man utsikt over hele byen, og jeg dro på kvelden, for om dagen er det bare masse grå bygninger. Men på kvelden... da kommer alle lysene frem! Ikke like lett nå man ikke har stativ, men det får bare være ...



Da føler jeg at jeg har lekt nok turist på turen... Så da er det tilbake til shopping! Blir nok litt annen shopping enn bare klær har jeg funnet ut... Har et par andre ting på ønskelisten også. Veldig greit, når det er jeg som er min private julenisse, da får jeg nok det jeg helst vil ha!

Nå får jeg vel snart komme meg ut i regneværet. Jepp, sommeren har forlatt meg, men varmen i butikkene skal nok holde meg levende!

- Kaja

PS: I dag har jeg vært fire måneder på tur... Det har gått fort og sakte på samme tid. Jeg har vært tris og glad, spent og kjeda meg litt... Men fire måneder, det er ganske sykt.. Husker dagen jeg dro om om det var i går. Og nå er jeg snart på vei hjem igjen...

5 kommentarer:

  1. Keijei, Keijei, Keijei.. Hva har Mama Mini sagt om å kle på seg??! Nei og nei, godt du kommer hjem snart, så jeg kan få litt skikk på deg! For du vil og kommer til å bli låst inne i leiligheten med meg i en laaang stund! Så det er bare å forberede seg både mentalt og fysisk! Jeg gleder meg! :-D

    SvarSlett
  2. Hi,hi, tror du kommer til å bli litt lang i armene når du kommer hjem....vet om flere som vil dele tiden med deg, ja koselig det ! Greit å være forberedt! Ser ut som det kan bli litt "stille" her i Opdalen når jeg ser det folkehavet, og de bildene fra NY - men håper du savner lukta av frisk luft og vea-hogst på rusta i vea-haugen til pappa.....
    Klem fra oss !

    SvarSlett
  3. hei på deg,du får nok apstinenser når du kommer hjem, tenk helt alene om bad og soverom,men husk her kan du høre fuglesang å nyte våren for nå er den i full gang, snøen er i ferd med å renne bort, HERLIG vi gleder oss til å ha deg hjemme igjen,du må nok kjøre hjem på søndag for siri går nok rett i kofferten din.klem fra far og mimmi

    SvarSlett
  4. Snart hjemme ja :-D Blir så braaa! Men fint at du koser deg de siste dagene :-) Sees snart!

    SvarSlett
  5. HoHO!!! du kommer snart hjem fra et eventyr uten like, som hver og en kan bare mesunne. Det er nok ikke mange som kan sette seg inn i denne opplvelesen..ååå hjelp.. snøras fra taket.. tegn på at du kommer hjem til våren kaja!!gud nyyyyt de siste dager fullt ut, kommer nok til å bli litt "sjokk" å komme hjem til "stillestående" skien etter så mye opplveleser på godt og vondt...men du har så mange venner og fam som skal holde deg i aktivitet i noen uker tenker jeg..vet om ei..:)Jeg håper du vil fortstette og blogge videre,så mange muligheter du vil ha fremover nå vil jeg tro... det vil dukke opp noe..:))takk for at jeg fikk være med på din reise !! å velkommen hjem skal du være big time!! kos deg masse når du også kommer hjem... :)) me sjåast :))

    SvarSlett