torsdag 17. mars 2011

Baby, I'm back...


These streets will make you feel brand new
Big lights will inspire you
Let's hear it for New York,
New York, New York


Jeg koser meg! Det er ikke noe annet å si! Jeg har vært tre dager i New York, og jeg liker det mer og mer. Det er deilig å ikke måtte flytte på seg hver dag og for ikke å snakke om at det er butikker jeg kan shoppe i, starbucks og jeg kan tusle rundt på høye heler! Jeg har nå vært ute å reist i 16 og en halv uke, og på den tiden har jeg kjøt meg en ny topp og en ny bukse. That's it! Så det er fantastisk å faktisk kunne kjøpe tingene jeg ser på! Jeg har heller ikke brydd meg så mye om sminke eller hva jeg har på meg før, av den enkle grunn: det har ikke vært vits. Når man har en bukse, en shorts og tre topper, så er det ikke så mye å velge i. Så det er generelt hva jeg har hatt, og tre par sko, ingen med heler. Men kjære venner, det hele er nå over! Extreme makeover in New York! Baby, I'm back!

De fantastiske FØR-bildene! Gode minner, gode minner (det var i dag til morran)
  

Jeg har hele turen tatt det som har liggi på toppen av sekken, eller på toppen av haugen på gulvet, alt ettersom hvor klærna minne har vært. Jeg har vært rimlig irr på håret mitt den siste tiden, det er sett værre ut enn vanlig... Mini, VIRKELIG dasskost, ok!? Så det var med en stor glede jeg tok med meg Mari til et etterlengtet frisørbesøk i dag! Og når jeg kom meg tilbake til mitt eget lille rom, så var det klart for en aldri så liten photoshot med meg selv i virkelig fjortis-stil, for å få ETTER-bilder!


Panneluggen er tilbake, og en meter med ettervekst er borte! Fortsatt en god lengde på håret, det er jo alltid moro. Veldig, veldig deilig! Dette har jeg gledet meg til lenge.

Jeg har også fått shoppa litt, men ikke alt for mye det skal sies. Jeg trenger nemlig et par dager på å komme inn i modus. Er jeg på 5 dagers tud til London, så får jeg panikk fordi jeg finner ikke noe de 2 første dagene. Men så smeller det. I dag har det vær dårlig vær her, så jeg har bare susa og slappa av, det er alltid deilig. I morgen, da er det full fart igjen, Soho står for tur! Men selvfølgelig, litt har jeg jo klart å få med meg allerede da, det får jo være grenser, vi snakker om New York her! Første par sko er i hus, og de har selvølgelig heler! Så moro å tusle rundt på det i dag, elsker det! Og ja, jeg leker fjortis under... Det er ikke så lett å ta bilder av seg selv, rommet mitt er super-lite! Og jeg roter over hele, så det er ikke så mange ryddige steder bortsett fra døra...


Jeg gikk også amok på Sephora her om dagen... Det trengtes egentlig, for sminepungen er ikke akuratt veldig oppdatert for tiden. Og siden kursen for øyeblikket er på 5.6 her, så er alt billig. Jeg ble derfor i et tar-med-den-også-jeg-sikkert-kjekk-humør. Nei, jeg må si jeg egentlig var flink, for alt under er faktsik veldig kjekt!!


Jeg nyter virkelig dagene her! Jeg stresser på ingen måte, jeg har jo to uker. Til lørdag drar Mari og Henrik en tur til Florida, heldiggrisene. Det betyr at jeg blir "alene" igjen her. Det er egentlig helt greit.. Jeg avslutter turen alene, det blir som om sirkelen blir sluttet. Jeg har et par turist-ting jeg vil gjøre, men ikke mange. Jeg vil heller bare nyte byen med et kafebesøk eller en løpetur i parken... Det blir nok heller et par ekstra kafebesøk istede for løpetur, men hvem bryr seg om slike detaljer..!? Jeg har ennå ikke tittet på noe særlig mer enn butikker, så bilder av byen er det ikke så mange av enda, men de kommer.

Hjemturen nermer seg med stormskritt. Det er rart. Det er deilig, men litt trist. Men deilig. Og litt trist... Ikke helt bestemt meg der enda...

- Kaja

7 kommentarer:

  1. ikke trist i det hele tatt, vi her hjemme har bestemt oss , blir godt og deilig å få deg hjem. Trist, ja vi kommer til å savne bloggen din , men du er jo klar for opplevelser i norge når du kommer hjem, 1.tur går jo til hardangervidda og Besso,der er motivene mange......
    Den "dama", flotte bilder, og skjønner at de tre toppene på turen er er greie å bytte ut med noe nytt. Kos deg masse videre , klem mamma!

    SvarSlett
  2. Du er så fantastisk nydelig, både på før og etter bildene.. Men må innrømme at de etter bildene var absolutt drop dead georgeus ! :D Ser for meg at du går på høye hæler, drikker kaffe, observerer og nyter alle inntrykkene av å bare drifte rundt i The City ! MISUNNELIG !!!!!! om det var noe tvil, så må jeg si igjen at du ser fantastisk ut :D

    SvarSlett
  3. Jeg har fulgt bloggen din slavisk, Kaja, og du ER SÅ FLINK til å skrive! Den har ligget åpen øverst på skjermen, klar til oppdateringer, sammen med Siris moteblogg:) Jeg er imponert, jeg, jeg hadde aldri klart og skrevet så bra! Jeg har skjønt det som at du har vært gjennom mye, og jeg har full forståelse for at familien din gleder seg til å få deg hjem;) I mellomtiden har jeg ødelagt PC-en din, jeg... Jeg er så lei for det! Vi får ta en snakk om det når du er i Norge:P Jeg vet ikke hvor mye du har hatt å gjøre med avgjørelsen om hvor mye jeg skylder, så du får si din mening; jeg betaler det du vil ha;) Kos deg i NY! (Og luggen var FIN!). Vibeke :)

    SvarSlett
  4. hei kaja,godt å se deg i storby-humør,ny i kropp og sjel,vi gleder oss veldig til du kommer hjem men kommer til å savne bloggen din, er også veldig glade for at du kom deg raskt ut av japan,der blir det mer og mer spennende men syns veldig synd på dem som bor der. kos deg masse den siste uken på din STORE tur.klemm fra far og mimmi

    SvarSlett
  5. This blog made me laugh...a lot...at you!

    I remember you saying how much you like to shop, but never imagined a whole story about it! Haha, good to see you're still having fun! Photos you've got posted from your travels are awesome!

    Happy travels, Kaja! Dan

    SvarSlett
  6. Dan, I'm not done yet... Just wait for the shoes ;D

    SvarSlett