søndag 8. mai 2011

To små, voksne gutter!


Dagens to konfirmanter! Anders og Markus ser så voksne ut i slips og dress. Faktumet er at de begge har vokst meg over hode på de fire månedene jeg var vekk. Stemmeskiftet er nesten over, og skoa er over størrelse 40, så det er ikke tvil om at gutta ikke er små lenger. I dag har vært en veldig fin dag, og jeg tror alle har hatt det veldig bra. Etter gudstjenesten så dro vi til Solvika, en gjeng på 44 stk. Der var det alt fra en baby på under et år, opp til oldemødre på godt over 90. Tante og mamma har stått på, pyntet og laget mat, så det var ingen som dro derfra sultne. Været var jo også på vår side, så vi har vært mye ute, noe som er så fantastisk i dette nydelige vårværet!


 Mamma og Siri utenfor kirken, begge i fin bunad. Siri holdt også tale for lillebror, "et naturtalent" som pappa sier her han sitter. Jeg har jo laget film, så jeg slapp unna. Filmen ble godt tatt i mot, og gutta lo mer enn de gjemte fjeset. Pottetrening og danseoppvisning, det var mye å le av.


Jeg var jo fotograf for dagen, så jeg stjal med meg gutta så fort jeg fikk muligheten, og prøvde å få noen fine bilder av to heller uinteresserte konfirmanter. Jeg liker ikke de veldig oppstilte bildene, det blir alt for stift. Liker litt lett og ledig stemning. Men det er klart, man må ha med bjørka når det er konfirmasjon! Men alt i alt, gutta har vært snille og tolmodige med meg i dag, og jeg har fått flere bra bilder. Det ble heller mye når jeg sa at jeg kunne tenke meg et par-tre timer i morgen, hvor de dressa seg opp og vi tok noen flere bilder... den spøken ble litt drøy.




Søstrene Kiste, for noen skjønnheter. Susann er jo den fødte modell, og jeg skal helt klart låne henne i sommer for noen flere bilder. Sigrid er jo sjarmtrollet. I dag var det druer, vannmelon, sjokolade og kaker  hele dagen, og det er jo ikke alltid man treffer munnen når man spiser, det er klart. Hun var Kaptein Sabeltann, tidligere helt for de to konfirmantene, noe hun har tatt over. Uansett, to skjønne søstre!



Så var det jo søstrene Fjeld, vi måtte jo lure oss forran kamera vi også! I to, nesten, like bunader. Vi er jo begge to som griper alle muligheter til kjoler og pynt, men vi er alltid veldig glade når muligheten for å ta på bunaden igjen er her. Og når jeg ser på bildet under, så skjønner jeg jo hva folk mener med at vi er like. Jeg ser jo at vi er søstre for å si det sånn.




To kjekke konfirmanter nok en gang.


Så var det klart for familiebildene. Over er familien Fjeld i finstasen. Lillebror har blitt en ikke så liten lillebror må jeg si, høyere enn begge søstrene. Minstemann og siste konfirmant i familien. Under er familien Kiste, og her er det første konfirmant i gjengen.


Så måtte vi jo samle hele gjengen i en eneste stor flokk. Alle foreldre, søsken og besteforeldre som var igjen, så dette ble koselig. En glad gjeng er vi iallfall. Vi står i en eneste stor klase, men jeg liker som sagt ikke det stive oppsettet. Her er jeg jo selv med, så Kristoffer måtte ta over kamera litt. Bare så vidt jeg ga slipp på det ...



Og det er jo mye søskenkjærlighet! Må si det er rart guttene har blitt så store, det virker som om det var i går de tusla rundt med sine rampestreker og sprell. Jaja, det har vært en dag med mange minner og historier. Jeg kan ikke si annet enn; gratulerer med dagen, gutter. Velkommen inn i de voksnes rekker!


3 kommentarer:

  1. Så fint innlegg, Kaja! Ble helt rørt her jeg satt :-) Ser ut som det har vært en super dag! Og du er veldig, veldig fin i bunaden din ;-*

    SvarSlett
  2. Kjempe fine bilder! Det blir nokk et takke kort der ifra ja! :) Fra vestgard ;)

    SvarSlett
  3. knall fine bilder.....godt å ha med flinke fotografer på en sånn flott dag !!! Mamma

    SvarSlett