søndag 8. mai 2011

Cupcakes!

Hele denne uken har gått med på forberedelser til lillebrors konfirmasjon, som er i morgen... i dag, altså 8 mai. Dagen skal feires sammen med søskenbarnet vårt, Markus, og resten av familien, på Solvika. Anders og Markus har gått som Knoll og Tott siden de var født, så dette blir en fin dag. Jeg har laget en liten filmsnutt som sagt, til de to. Mitt eneste krav er at de sitter pent å ser på mens den går, så kan de gå løs på meg senere om de vil. Jeg har også laget et hefte med bilder og sangene som mamma og tante har laget. Dette heftet har blitt mer bry enn det fortjenter... Hadde vært opp til meg, så hadde de havna på peisen for lenge siden. Men 44 eksemplarer ligger klare på Solvika i kveld, så etter mye om og men, klarte jeg å få de ferdige. I kveld har jeg gjort ferdig den siste tingen jeg lovet å gjøre; cupcakes. Jeg har, som mange andre, falt for cupcakes. Jeg elsker å pynte, dandere, og selvfølgelig spise! Jeg bruker ekte smørkrem og strøssel, hele pakka! I dag har jeg fått noen oppskrifter av ei venninne av mamma, så det blir helt ekte, hjemmelagde cupcakes, alt fra bunn. Nå, etter 9 timer på Meny, har jeg stått i 3 timer å bakt og pyntet. Men dette er jo moro, så det gjør ikke noe. Nå må de bare fraktes med ytterst forisktighet ut til Solvika i morgen! Men, her er iallfall resultatet!


Jeg har lånt en veldig kjekk sak av mimmi (mormor). Denne krabaten gjør at muffinsformene ikke svømmer utover, men heller holder en fin form. Veldig kjekk, og mye mindre søl! Disse sjokolademuffinsene ble veldig gode, de har blant annet en hel mørk kokesjokoladeplate i seg! Digg!


Smørkremen er av den lettertypen. Jeg har prøvd mange forskjellige, men for å være ærlig, jeg har ikke klart å spise noen. Jeg har bare stappa alle venninnene mine fulle av denna dritten, men styrt fint unna selv. Men denne her har philadelphia ost i seg, og litt sitronsaft, så den smaker ikke for mye smør, noe som for meg er et veldig pluss. Så er det bare å kaste oppi konditorfarge og leke med strøssel! I dag har jeg valgt "guttefarger", altså blå og grønn, pluss den nøytrale hvite.




Jeg liker at ingen ser like ut, selv om et par her faktisk gjør det. Men det er det ingen som bryr seg om. Sjokolade og vaniljemuffins, men masse digg dill-dall på toppen! Jeg har en følelse av at det kan bli mange av disse i sommer. Rosa, hvite, røde, grønne, blå, sjokolade, jordbær... Rekken er lang.

Så dette var dagens lille kakeinspirasjon. Nå må jeg nok finne senga om jeg skal opp til tiden i morgen. Uansett, gutter, gratulerer med dagen!

- Kaja

3 kommentarer:

  1. NThåå, husmora mi! Så flink du er :) Haha, ingen er like (eller jo de er det) - da tenkte jeg på "Grusomme meg" hvor vi sto å kikka på en diger plakat over mange gule krabater, hvor vi fant noen som var like! :D

    Lykke til i morgen, og kos deg! <3

    SvarSlett
  2. Kan du legge ut oppskriften ? Se så jo bare helt nydelige ut! :)

    SvarSlett
  3. Hei! Det kan jeg gjøre, kommer i løpet av helgen, må bake litt mer til søndag :)

    SvarSlett