søndag 1. mai 2011

1 mai!


I dag er 1 mai, og det betyr bare en ting: badesessongen er i gang! Det er en gammel tradisjon i Opdalen, og vi pleier å samle rubbel og bit, eller bare de som faktisk vil, så hopper vi i det, bokstavlig talt. Jeg har badet 1 mai så lenge jeg kan huske. Noen år har det vært litt is på vannet, men det stopper ikke oss. I år var vi ikke så mange som tok turen, fikk med meg lillebror og kompisen hans. Det er sykt kaldt, man får ikke puste, og det er blir mye kaving for å komme opp igjen, men en regel er det; man må alltid under med hodet! Det er lov med ullsokker, så bena ikke blir helt ødelagt. Ullsokker og bikini, trøtte og jævlige, noen litt fyllesyke... det er en grunn til at jeg tok bilde så langt unna. Jeg er den lille klumpen helt til venstre i bildet, lillebror har nettopp dukket under, på vei opp igjen og Amund helt til høyre er på kavestadiet tror jeg. Uansett, åres første bad i Norge er gjort, og sommeren er herved i gang! Jippi, de gale har det godt, og jeg har det enda bedre!

- Kaja

2 kommentarer:

  1. Synd at det ikke var lite deilig ute i dag som i går!!! Men, veldig imponert!!! Jeg skal ha minst 25 grader og sol... ;-) mvh Laurie

    SvarSlett