mandag 25. april 2011

Vinterbrud

Første gang mamma gikk i høye heler og med sminke, det var dagen hun giftet seg. Så sier hun i alle fall. En hvit, enkel og klassisk kjole, men en stor sløyfe bak hadde hun på seg. Hun hadde blonde, korte krøller, noe jeg aldri har sett henne med selv. Jeg er iallfall veldig enig med meg selv her; hun var en veldig vakker brud! Så når jeg rota rundt i skapet hennes og fant denne, da var jeg ikke sikker på om jeg fikk lov til å ta den med meg til Hardangervidda. Men, som dere ser, det var ikke noe problem.

Vinden tok virkelig tak i kjolen en periode, og det ble det bra bilder av. Jeg har valgt å ta med mye landskap, for det er jo litt av greia her. Høy dybeskarphet for å se bakgrunnen. Det ble litt vanskelig å kombinere fin bakgrunn, vind og sol. Dermed ble det mest bakgrunn og vind, solen fra høyre, men jeg syntes det gir en fin effekt + det lyser opp kjolen på en fin måte. Fokuserer litt mer på kjolen. Jeg plasserer siri til venstre i bilde, slik at hun kan "se inn i bildet" og "mot lyset", det er mer logisk å legge luft der. Jeg prøver også å plassere henne i det gylne snitt, noe som er behagelig for øyet å hvile på. Jeg har valgt å beholde fargene i bildet, fordi den lille fargen som er der, blå himmel, snø og kjole, gjør utrolig mye og gir bildene en liten ekstra dytt. Jeg er veldig fornøyd med disse bildene, favorittene er nr 1 og 4, selv om jeg har flere enn de her jeg liker. 











- Kaja

1 kommentar:

  1. Jeg ELSKER bildene du har tatt! De ble kjempe bra! Moro å se resultater :) Flinke Keijei!

    SvarSlett