søndag 24. april 2011

Nasjonalromantikk

Hvor ofte har man muligheten til å ha med seg bunaden inn på vidda midt på vinteren? Ikke ofte. Jeg er veldig heldig som får feriere på vidda hver påske, og har også den luksus at jeg får sitte på med scooteren inn når det fraktes varer. Derfor bestemte jeg meg i år for å pakke bunaden ned i en bag for å ta bilder. Like greit at jeg ikke fortalte pappa hva som var i den før vi var inne, da fikk han nesten svingslag. "Bunad!?" Jepp pappa, bunad. Vest-Telemark bunad med rødsøm. Meg og søster har nesten helt like, dette er min med rødsøm på skjorten også. Gleder meg til å få brukt den i konfirmasjonen til lillebror og 17 mai. 

Uansett, vi fant en liten bar flekk, og dermed var vi i gang. Det var veldig gøy, liker resultatet. Liker himmelen, at den ikke er for blå, men med litt skyer. Og liker at vi har en liten flekk som er grønn, men med snø og fjell i bakgrunn. Jeg har prøvd å lage en veldig nasjonalromantisk følelse... Heia Norge!













Takk for hjelpen Siri, vi får til det vi vil ;)


- Kaja

2 kommentarer:

  1. så utrolig fine bilder, Kaja! :-)

    SvarSlett
  2. Fine Bilder, Kaja!
    Stor inspitrasjon<3.
    Nickifade.blogg.no

    SvarSlett