onsdag 20. april 2011

Påske !

Det er påske! Påske er en rar høytid. Vi "feirer" at Jesus ble hengt på korstet ..? Vel, kanskje vi heller feirer at han sto opp igjen, men detaljer, detaljer. Men hvor kommer kyllingene og eggene inn? Og haren? Hvorfor kommer haren med eggene, når vi også har påskekyllinger? Nei, er det en ting vi er flinke til, så er det å skape høytider vi kan spise godterier og få fri fra jobb og skole. Hvem klager? Ikke jeg!


I morgen setter jeg kursen mot vidda! Det har jeg gjort de siste årene når det er påske, da sjefer nemlig mor og far sammen med et vennepar, på Besso Turisthytte. Den ligger en time med snøscooter fra nermeste bilvei, altså midt på Hardangervidda. Jeg tror ikke man helt skjønner hvor langt vekk det faktisk er, før man har vært der. Uansett, jeg elsker å komme dit i påsken, og kanskje en tur på sommeren også. 4 dager er perfekt, man vil ikke ha for mye av det gode! Men om det er et sted som man kan finne roen, så er det her. Ikke noe fjas og mas, ikke nett, ikke tv, ikke biler, ikke bråk... Bare vidde så langt øye kan se, varme dyner og fyr på peisen + påskeegg fra mamma. Kan det bli bedre? Nei.

Dette er nok de beste bildene som vi har tatt av Besso vinterstid. Det skal jeg gjøre noe med. Meg og Siri har et par planer på gang med tanke på et par andre bilder, så dette blir bra! Jeg gleder meg til mye god mat, og bare kos. Bilder kommer når jeg kommer hjem igjen, men det kan være det tar litt tid, for søndag, da skal jeg kidnappe Ida som endelig kommer hjem!



God påske alle sammen!

- Kaja

3 kommentarer:

  1. God påske søta! Kos deg masse :-D

    SvarSlett
  2. God påske til deg også frøken! ;)

    SvarSlett
  3. Ida i Australia !21. april 2011 kl. 12:00

    Kos deg masse paa tur, Kaja ! Og resten av fjeld gjengen !:) Gleder meg til aa bli kidnapet, men blir vel ikke aa kidnape, naar jeg kommer mer enn gjerne med! Can't wait !

    SvarSlett