søndag 24. april 2011

Besso!


Fire dager midt på Hardangervidda, snø, sol og mye latter. Det er ingenting som er som påske på Besso! Har vært på tur med hele familien Fjeld og en hel del andre. Tre retter hver kveld, vin og påskeegg. Det har blitt noen timer i solveggen, men også et par timer på sofaen. Jeg må alltid ha en middagslur på Besso, det er det fjellufta gjør med meg. Men kos har det vært, gleder meg til neste gang allerede!


Bilder er det klart det har blitt noen av. Solan er jo den fødte modell, så det er alltid moro. Noe som er over alt på vidda nå så sent, det er lemmen. Du ser bare små, sorte flekker som piler over snøen, er som tegnefilmer. Og kommer du for nære, så bråsnur de og freser som bare det! Var et par som blei litt satt ut av scooteren, fant ikke gjemmested, så de satt i å frese! Lenge siden jeg har ledd så godt! Siden vannet er så stort, så forviller de seg ut på isen, og dør fordi de ikke finner veien tilbake til ly eller mat... Lunch for Solan og Tinka. Ekkelt...


Det flyr også ryper rundt hele hytta, morgen og kveld. Jeg var oppe tidlig en dag, og klarte å få med meg han her. Men det er ikke lett å snike seg innpå ryper, det skal bare sies. Men fine er de.

Jeg har jo sagt at meg og Siri har hatt et par prosjekter. For å avsløre litt, de inneholdt bunad og brudekjolen til mamma. De kommer på bloggen i løpet av kvelden, må bare gå litt igjennom. Men aller først skal jeg finne dusjen og hoppe i bilen for å møte Ida <3

For en fin påske!
- Kaja

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar