onsdag 13. oktober 2010

Takk for den!

Se for deg meg. Midt på Hardangervidda. Med luesveis og morratryne. Jeg vet, ikke et pent syn.
Det er påskeferie, vi er på tur hele familien. Det er dusj her, men lua er ikke så veldig snill mot håret. De fleste unngår speil her oppe. Eller det ser i alle fall sånn ut.
"Jaja," sier jeg til mamma. Jeg prøver å sette håret i en litt mer kledlig hestehale, men misslykkes totalt.  "Det er sånn her jeg kommer til å se ut i et halvt år da."
"Ja, da er det i alle fall ikke noe farlig å sende deg av gårde!" kommer det så kjekt fra min kjære mor. Takk for den!

Min mamma, som omtrent råder meg til ikke å snakke med fremmede på turen, mener at det ikke er noe farlig å sende meg av gårde om det er sånn jeg skal se ut. Jeg kan med hånden på hjerte si at jeg der og da bestemte meg; litt forgjenglighet skal jeg kunne unne meg!

Etter denne fantastiske hendelsen har jeg skaffet meg reisehårføner og minislettetang. Jeg har også fått mye nyttig i bursdagsgaver, små såper og mini-førstehjelpsskrin. Alt i miniatyr, så jeg føler meg som en liten kjempe her jeg sitter. Begynner og små-pakke litt i hodet nå. En ting er i alle fall klar; hårføner'n skal med!

- Kaja

PS: Under 6 uker til takeoff! Tiden flyr..

2 kommentarer:

  1. Haha! Ja, jeg vet godt hvordan du ser ut på de dagene (dasskost), så er enig med din mor! ;)

    6 uker til takeoff, ja! Det skal bli så gøy! Og så trist når jeg må dra fra deg.. Skal i alle fall være stalker på denne bloggen her når du drar!! :-D

    SvarSlett