lørdag 30. oktober 2010

Hvilken dag er det i dag?

Vet du hvilken dag det er i dag? Ja, jo det er klart det er lørdag. Det er 30 oktober, og Aksel har navndag. Egentlig er det en helt vanlig dag. Men skal jeg fortelle hvilken dag det egentlig er? Det er en fridag!

En fridag har vært en sjelden vare for meg siden juni. Jeg skal ramse fort opp det siste året;
Siden mai 2009 har jeg sjonglert to jobber, samtidig som jeg har gått siste året på videregående. På skolen ble det lange og krevende dager den siste høsten. På våren kom eksamen, noen jobber på et par produksjoner for NRK og TV2, og selvfølgelig russetid. Russetiden var jo fri, men som dere sikkert har fått med dere; det tar på kreftene!
I slutten av mai jobbet jeg 13 dager på Eurovisjon i Oslo, samtidig som jeg leste på matte-, norsk- og MK-eksamen. På ESC ble det minimum 8 timer pr dag, så det ble lesing et par timer før jobb hver dag. Det var også jobb 17 mai, og søndag var bare en dag i uken man kunne bruke. Men ikke missforstå, jeg er utrolig glad for at jeg fikk være med på sirkuset, men det tar på kreftene!
På fem måneder har jeg jobbet 581 timer på Meny, spredt ut over 86 av 126 arbeidsdager. Jeg har også jobbet på flere TV sendinger i høst, 7 dager til sammen, og jeg har sittet eksamensvakt 3 dager. Jeg fikk 6 dager ferie i sommer, og selvfølgelig søndager, tusen takk for søndager! Jeg gått på autopilot en stund. "Stå opp, spise, gå på jobb, dra hjem, spise, legge meg." Det har vært livet mitt i noen måneder. Jeg har hatt en og annen ting som vaksiner og ambassadebesøk, men det har vært mest jobb. Og som jeg nevnte over; det tar på kreftene!

Så i dag har jeg fri. I dag skal jeg gjøre det jeg har lyst til! Jeg skal en tur til by'n, møte Sara på Tullis og bare slappe av. I kveld skal jeg på Halloweenfest til min søster, jeg skal være Marilyn Monroe! Så jeg gleder meg til å nyte denne fridagen, og søndagen i morgen. Og jeg gleder meg til et halvt år med bare ting jeg vil gjøre, og jeg skal nyte det!

- Kaja

1 kommentar:

  1. Kaja du er så flink, står på og jobber hardt for å nå de målene du setter for deg selv, og du gjør aldri noe halvveis:) jeg er stolt av deg jeg, og kos deg masse idag, ta mange bilder så jeg får sett hvor fin du er ! Vi skal også ha halloween kveld, men alle må kle seg ut "jysla skummle" så jeg skal være zombie ;)

    Du er best, nyt dagen Kaja !

    SvarSlett