fredag 22. oktober 2010

15 dager i India!

uncover-india-delhi-to-goa

Sjekk hva jeg skal!
Jeg har innsett at det å tusle rundt alene i India, er ikke det samme som gode, gamle Opdalen. India er et folkehav uten like, og kommer man dit med hvit hud og blondt hår, alene.. for å si det sånn, det er ikke lurt. Til og med jeg har skjønt dette, uansett hvor mye jeg liker å tro at jeg klarer meg alene. Så jeg har funnet ut at jeg skal bli med på en tur som tar meg med over så og si hele India, Delhi til Goa! Jeg har bestilt gjennom Kilroy (sjekk kilroy.no), og de er utrolig hjelpsomme, så det er betryggende. Jeg har sittet å drømt meg bort på nettsidene deres i flere år nå, og har hørt mye positivt om dem. Det er en 15 dagers tur, som fokuserer mest på kultur. Det blir max 15 personer med på reisen, og de kan komme fra hele verden, noe jeg syntes er veldig moro. Vi skal selvfølgelig innom de største attraksjonene, men jeg tror nok også vi får et lite innblikk i hverdagen i India, vi skal blant annet tilbringe en natt på et tog. Jeg har vært fasinert av India lenge, og gleder meg utrolig mye til denne turen!

Nå begynner brikkene å falle på plass! Jeg har lagt opp reiseruten min i grove trekk, fordi mange land krever flybillett inn og ut av landet ved ankomst. Jeg har også gjort noen kutt; Kina er tatt bort fra ruta. Jeg har funnet ut at det blir for mye penger og tid kastet bort på en for kort tur. Dessuten er det kaldt der! Så jeg får ha det til gode og stikke dit en sommer.

I kveld skal jeg sitte og regne økonomi etter jobb. Prøve å finne et max budsjett. Det er mye som skal være med, og mye penger som forsvinner. Men det er lenge siden jeg lærte at penger er ingenting i forhold til opplevesene man kan kjøpe!

- Kaja

1 kommentar:

  1. "Åja, brikkene faller på plass" - (Kronk)

    Hoho, så moro, Keijei! Det kommer til å bli helt SYKT! Og synes det er veldig dumt at du ikke skal dra alene til India, for da får jeg sikkert ikke en krise tlf om at jeg MÅ komme til dit.. :( Men men, godt du er trygg i alle fall! Eat some rice and curry for me! Og jeg er med til Kina en sommer jeg! :-D Bare sånn at du er klar over det.. ;)

    SvarSlett