søndag 3. oktober 2010

O, jul med din glede...

Det lukter veldig pinnekjøtt... Vi skal ha julemiddag her hjemme i dag, for min skyld. Er jeg ikke heldig? Ribbe er jo virkelig julemiddag da, men det får bli en annen gang.

Jeg lurer på hvor jeg skal være på julaften jeg... Det er mange tanker som surrer rundt, og en som har festa seg litt ekstra, er tanken på en sjømannskirke. Hadde vært fint å funnet et sted med "kjente". Jeg har egentlig ingen erfaring med noen sjømannskirke jeg, så om du som leser dette, så har jeg veldig lyst til å høre hvordan det er! Har lyst til å finne en stor by med en sjømannskirke, så kan jeg bli der til over nyttår. Har tenkt litt på Singapore, noen som har noen andre forslag?

Reiseruta vet jeg hvordan blir en gang i mai, når jeg er hjemme igjen. Sitter her og prøver å finne ut hvor jeg skal dra videre, men det er så mye som spiller inn. En ting er været og klimaet. Jeg er jo tross alt norsk, så jeg må være besatt av været! Nei, men jeg prøver å unngå de største regntidene og heller havne på de varmeste sommerdagene. Og da har jeg oppdaget at jeg har planlagt heeelt feil. Når jeg har tenkt å være i Kina, er det vinter, og høst når jeg planlegger Australia. Altså, ikke -20 som her hjemme, men kaldere enn ellers da... Jeg får se, kanskje det går et lys opp for meg en dag.

Men det mest pressende spørsmålet er jula... Er jo gøy å kunne leke med hva jeg skal gjøre også, for en gang skyld. Er spent på hvor det blir. Enn så lenge får jeg nyte en fin julekveld med familie tidlig i oktober!

- Kaja

5 kommentarer:

  1. kaja;)
    jeg trur nok du får det fint uansett hvor du er i jula, alle har bare hver sin versjon på å feire jul, å er godt å sjekke hvordan andre feirer jul og,) kanskje du finner et sted du kan jobbe som frivillig og. er nok sikkert mange muligheter;)
    ønsker deg en helsikes god tur! misunner deg masse!!!
    løøv fra Mina Solheim;)

    SvarSlett
  2. Hvis jeg skjønte det riktig, er det høst her hjemme når du er i australia, husk at sommer og vinter-årstidene er motsatt, fordi det ligger så langt over på andre siden av ekvator. Sånn at.. Jul i Australia og sol og varme for alle penga :P

    Stine Kiran

    SvarSlett
  3. Jeg har tenkt masse på det Mina, å finne et sted jeg skal jobbe som frivillig i jula! Og som du sier, det jo om å se hvordan andre har det:)

    Stine, jeg er i Astralia en gang fra januar-mars, så det blir når det er vår her hjemme, høst der nede:) Har tenkt på å feire der også, men så er det en grense på, tror det er 8 uker, før du får komme inn i landet igjen, så må sjekke det litt opp. Men veldig sant, Australia hadde vært veldig gøy:)

    SvarSlett
  4. Ja super leuk dit maar ik kan er dus niks van lezen;) dus ik hoop je dan maar te spreken in Nederland als je misschien komt logeren. En boeie te weinig tijd, gewoon komen;) zo groot is NL niet. Liefs!

    Translation:
    Yeah this is great but I cant understand anything;)so I hope to speak to you when youre coming to stay with me and my family. And whatever about 'little time blabla', just come over here! Holland is not that big so you'll be there in no time!
    Love, Caroline

    SvarSlett
  5. Haha, I'll see you in Holland, and I'll come see you're family ;)

    SvarSlett