fredag 9. mars 2012

I have no fear, I walk with lions...

Ååh, husker nesten ikke hva jeg skrev sist jeg var innom jeg. Dagene går bare over i hverandre og blander seg, og det er så sykt deilig; et ekte tegn på at man koser seg på ferie! Hvor mye ferie det er, det vet jeg ikke, for vi er oppe med solen kl 6 hver morgen og har fire økter med forskjellig type jobb hver dag. Noe er av det tunge slaget, annet kan jeg ikke få nok av. Sånn som en lion walk om morgenen. Vi våknet til en blek morgenhimmel, tok med oss pinnene og dro ut til løvene, Penya og Paza. Mens solen sto opp, det ble varmt og hele Afrika våknet, vandret vi side om side med disse to skjønne løvene. Vi har visse regler om å klappe de, hvor vi går, etc. men det er ingen ting som slår det å gå ved sidenav en løve og kunne gi den et lite klapp på ryggen mens solen skinner og vinden leker med sivet rundt. Afrika...
For å fortelle litt om hva vi har gjort de siste dagene, så må jeg jo begynne et sted, og det får bli det jeg husker at the moment. Vi har fått se et lite elefantshow, helt sykt å se hvor trente de er, et ord, og de snurrer rundt på stedet eller løfter høyre fremben og venstre bakben. Stå på alle fire og gjør det samme, det krever balanse, og det klarer disse store dyra! Etter showet fikk vi spille fotball med dem og sitte på ryggen deres uten sal eller noe, mens de reiste seg og satt seg ned igjen. Og selvfølgelig gi de noe godt å spise, og selv bli dekket av elefantsikkel.
En annen jobb jeg fikk var å fylle vann til de store løvene. Vi heller vann gjennom gitteret, inn i buret og ned i vannskålene. Det er tungt, for det er store tønner som skal løftes høyt, og det krever litt konsentrasjon. Ikke like lett når en 12 år gammel hannløve står 30 cm unna å brøler av all sin kraft inn i trynet ditt... Greit med et gitter i mellom da gitt. Heller litt løvesikkel i tryne enn løvepiss, som hun ene fikk. Men det er jo klart, løvene må jo markere de også, det er bare å skygge banen om de snur rompa til og løfter halen.. Jeg har også vært hos Penya og Paza og kun lekt med de, for å trigge jaktinnstinktet. Det er så moro, de er så søte, vil bare ta de med meg hjem. Men man husker fort at de er ville dyr også. Når de jakter etter lekene av fjær og mat, så går det fort og de er sterke. Men veldig gøy å komme litt mer innpå de enn når vi bare går. Jeg har nesten bare vært med Paza og Penya, vi har to løver til her som gås tur med, og de jakter litt mer. Håper å få gå med de også, selv om jeg liker the two P's også! Liker løvene generelt;)
Men så er det jo også jobber som ikke inkluderer dyr, som Road Repear. Da fikser vi veier inne i parken som brukes mye, og kort sagt flytter vi sand fra ett sted til et annet. Tungt blir det i 30 varmegrader, sol og sand man må hakke løs for å få flytta. Jeg skal nok få noen muskler når jeg er ferdig her. Vi så også noen sebraer på tur! Nå mangler jeg bare de giraffene!
Utenom jobb så koser vi oss, soler oss litt, spiser alt for mye, så det er ingen slanketur vi er på! Aldri galt med en øl etter middag rundt bålet før senga kaller.
Nå er vi klare for å ut med hestene en tur, og som de hestejentene vi er, så gleder vi oss som gale! Og etter i dag kan vi ri så mye vi vil her! Blir nok en tur etter vi har vaert i byen i morgen....
PS: Beklager mangel på bilder, men nettet er veldig dårlig her, så detter er det beste jeg får til.... Altsaa ingen bilder, brukt en time paa aa prove et bilde, og det funka veldig daarlig.. da har jeg annet aa finne paa, som aa ri paa hester, elefanter og leke med lover! Snakkas! :)

2 kommentarer:

  1. Uansett godt å høre fra dere.....så får vi "danne" oss bildene i hodet- det blir ikke helt det samme "but-but" !!!
    Satser på at du får til noen litt seinere.
    Klem og kos !!!!

    SvarSlett
  2. Hei Kaja !
    Atte du tør , ser litt skummelt ut. Fine løver da, er hos Anders og ser på Liverpool kamp med gutta og spiser vaffler!

    SvarSlett