lørdag 24. mars 2012

En dag igjen..


Du vet den følelsen av at selv om du liker deg på tur, så skal det bli godt å komme hjem til senga si ...? Har ikke et snev av den følelsen. Jeg har ikke lyst til å dra hjem til lesing og hverdag. Jeg vil bare bli her med løvene! Varmen, giraffer, elefanter, mat, musikk, sol... Men hjem må jeg, og i morgen starter turen.

Den siste uken har vært veldig bra, som resten av turen. Det er litt synd, det er først nå jeg begynner å bli kjent med alle her, og så skal jeg dra i morgen! Det har blitt mange sene kvelder denne uken, lite søvn og mye latter. I går fikk vi være med inn til løvene i stadie 2, det er ville løver som jakter og ikke har noen kontakt med mennesker. Vi fant hele flokken, etter et par dager uten å finne de, og der var de søte små bebisløvene! Og store Milo, hannen i flokken, og 6 løvinner. De har jaktet masse de siste dagene og var sløve og late. Men etter en stund reiser Narnia og Nala seg, og de drar ut for å jakte. Så dermed får vi se løvene i full aksjon, men desverre ble det ingen middag denne kvelden.

Dagene har gått til endel lion walks, litt soling og endel jobb. Nå har det også dukket opp sykt store edderkopper plutselig. Størrelsen på hånden din, helt normalt! Noe annet som ikke er like normalt skjedde i deg. Desverre var jeg ikke helt tilstede/våken ide beskjeden kom og fikk ikke med meg at alle løp, så jeg fikk ikke med meg morroa... Men de hadde funnet en pytonslange som hadde spist en impala, en antilope altså, og denne ga de til løvene. Hele driten var 3 meter lang! Det er faenma Harry Potter in real life! Sykeste jeg har sett (på bilder)... Tenk om noen hadde møtt på den mens vi krøp og kravla oss frem mot bilen her om dagen....

Ellers har jeg løftet litt på en dø ku denne uka, sitti på lasteplan med involler og døde fostere, gått gjennom alt for mange spindelvev, gått rundt hele faens innheiningen til de ville løvene og vandret hånd i hale med løvene hver morgen halv 7.

Nei, jeg skulle helt klart ønske at jeg kunne blitt her lenger. De fleste snakker allerede om når de skal tilbake... Jeg kan ikke få sagt hvor deilig det er å være her, hele verden stopper, løvene, menneskene... Nå skal jeg ut å nye den siste dagen min med sol, varme, fri, polo og en fest i kveld... Så settes snuta sakte men sikkert mot fedrelandet, sjeldent har jeg hatt mindre lyst til å dra hjem.


1 kommentar:

  1. Ønsker dere en fin kveld og god reise hjem.Skjønner at denne turen har hvert et lurt valg av dere,gleder meg til vi sees igjen !!!!
    Stor klem

    SvarSlett