mandag 29. august 2011

This time for Africa!

Er det noe jeg har drømt om hele livet, så er det å klappe og kose med løver.  Jeg vet de er ville, så jeg er også full av respekt for disse dyrene. Men å møte løver på virkelig, ikke bare fra andre siden av et bur, er noe jeg alltid har hatt lyst til. Vel, det har seg sånn at jeg det siste året har drevet med en ting: å gjøre drømmet til virkelighet. Så i mars setter jeg meg på et fly til Zimbabwe sammen med min kjære Mina. Og hva skal vi der? Gjøre drømmer til virkelighet...




Vi skal være med på et program som kalles Lion Breeding Prosjekt som samarbeider med x-plore. Her vokser løver opp og gjøres klare for å slippes ut i det fri når de er store nok, en måte å bygge opp løvebestanden i Afrika. Vi skal være frivillige, så vi må jobbe, men kommer da også veldig nært innpå dyrene. Vi må gå tur med løvene flere ganger om dagen, fore de og leke med de minste. Det finnes også elefanter og hester der, som må tas vare på og med ut på tur. Vi kommer også til å se en del ville dyr når vi er ute på tur med løvene. Så er det selvfølgelig andre ting, vasking, rydding og slikt som må gjøres. Vi er like veld Victria Falls, så vi må nok ta en tur dit også. Uansett, du kan lese mer om programmet på x-plore sine sider. Men en ting er klart, bilder skal det blir for både meg og Mina knipser så mye og ofte vi kan!

Jeg kan ikke få sagt hvor mye jeg gleder meg til dette. Ut å reise igjen, ikke minst. Og til Afrika da, herregud, det er jo virkelig den store drømmen! Og sammen med Mina, så er jeg 100% sikker på at kjedelig, det blir det ikke! Så mars kommer med nye eventyr.

Men først så er det mye annet som skjer. I morgen er første skoledag... Jeg gleder meg, men litt nervøs, det er det lov å være.

- Kaja

1 kommentar:

  1. Lykke til med skolestart......disse løvene og dine drømmer - blir noe å se fram til etter fotoskole et halvt år !!!! Vi gleder oss klem og kos.....

    SvarSlett