mandag 27. februar 2012

Gamle venner ...


Jeg har funnet frem noen gamle venner igjen.. Eller gamle og gamle, bruker de støtt og stadig. Men disse billige bootsa fra Primark har vært med jorden rundt, bokstavlig talt. De var med da jeg klappet kanguruer, da jeg møtte en elefant for første gang, de har tuslet rundt Uluru og sett India fra en togdør... De har vært med på mye, og det at de igjen står fremme på rommet mitt betyr at det er mer i vente...

Jeg har nettopp kommet hjem fra tidenes familieferie i Alpene, og rekker så vidt å snu i døra før jeg står på Gardemoen igjen. Til lørdag går bootsa ut døra for å ende opp i Zimbabwe etter mange timers reise. Å herregud som jeg gleder meg! Mina og jeg skal en tur til Antilope Park, og hva skal vi der? Jobbe med løver.. Elefanter.. Hester.. Møte mennesker.. Leve livet, i tre herlige uker. Det har seg nemlig sånn at med Keijei og Mini, så er det ikke "bare snakk".. Når vi bestemmer oss, så gjør vi det. Og bestemme oss gjorde vi for et halvt år siden, og nå er det under en uke til vi drar! Papirer er i orden, pakkingen er begynt og sommerfuglene flyr fritt. Det betyr bare en ting: det er reising i vente...

Litt etter litt reiser du langt....
J.R.R. Tolkien 

Mange sier jeg reiser mye... Penger, hjemlengsel, forpliktelser, hvordan funker det? Det handler egentlig bare om vilje. Vil du, så kan du dra jorden rundt på 10 kr... Det er viljen, eventyrlysten og den følelsen... Det er bare det som skal til ... 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar