torsdag 23. september 2010

"Cozy Bangkok Place"

Jepp, da var første hostel i boks! Har funnet et lite "Cozy Bangkok Place", midt i Bangkok, til den nette sum av 325,-. Og det er på eget rom, men med delt bad, for 4 netter. Det samme som man ville betalt for en halv natt i et bøttekott i Norge.

Jeg har bestilt gjennom hostelworld.com, og jeg må si jeg er veldig imponert! Ikke bare er siden veldig ryddig og fin, den er variert. Man kan finne dyre steder, eller dyrere da, samtidig som man kan finne vrak. Når man da endelig finner noe, sånn som jeg, så er hele betalingsdelen veldig greit; man får det hele tilsendt på mail, som de fleste andre steder. Det man også får her, er blant annet veibeskrivelse til hostellet man skal til. Du har alternativer på buss, taxi eller undergrunn, og stopp og busser står forklart. Du får også medsendt en "Bangkok guide" over steder som kan være morsomme å se, samtidig som de er billige, siden det ofte er de som sparer litt på pengene som bestiller hosteller. Jeg hadde forberedt meg på en veldig tung og vrien dag, løpende rundt i Bangkok by på jakt etter den ene rette døren blant milliarder på milliarder. Jeg kommer nok fortsatt til å stresse en del da. Sjekke hvert busstopp tre-fire ganger før vi kjører videre og sånt... men det må jo til da!

En ting man også får via Hostelworld er en profil på noe som kalles MyWorld. Her har man oversikt over alle sine reservasjoner, kan skrive anbefalinger og avbestille. Samtidig kan man jo også se andres profiler, snakke med andre som skal samme steder og med folk som har vært der du skal. Selvfølgelig er det personvern, så man kan velge hvor mange som skal se din profil osv. Men jeg syntes det var veldig fint, for da kanskje jeg allerede før jeg drar kan bli kjent med noen. En slags Facebook for reisende!

Jeg ser nå at jeg står i fare for å høres ut som en 79 år gammel dame som snakker om denne "dagens teknologi". "Fantastisk, fantastisk.. tenk å kunne snakke med noen så langt borte! I mine dager brukte men brev da! Det tok jo lengre tid ..." Dere skjønner tegninga. Nei, jeg ble bare veldig positivt overrasket, syntes det er gøy.

Såå, Bangkok, her kommer jeg! Og mest sannsynlig så finner jeg faktisk fram også!

- Kaja

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar