fredag 17. september 2010

Blanke ark...

I dag starter jeg med blanke ark! Vel, kanskje ikke helt da, men nesten! Jeg har kjøpt en bok med helt blanke ark. Også kjent som min fremtidige dagbok. Det er en av de få tingene som virkelig skal være med meg hele veien, som skal få oppleve alt jeg kommer til å oppleve. Kanskje er det bare en av mange, det vet jeg ikke. Jeg har aldri vært flink til å skrive dagbok, men jeg har selvfølgelig prøvd som alle andre. Revet ut de få sidene jeg har skrevet når jeg finner boken etter et par måneder... begynt på nytt. Men jeg tror og håper at jeg vil klare å skrive jevnt nå, for nå har jeg så mye mer å skrive om enn kjipe lærere, drama og krangling.

Det er litt rart, jeg har forestilt meg denne boken ganske lenge, vist at den skal være med... men når jeg endelig fant den, så så den ikke ut som noe jeg hadde forestilt meg. Utseende var fargerikt og egentlig bare litt rotete. Den var billigere enn jeg hadde forventet, men den føltes rett. Ny. Alt med dette er jo nytt, så hvorfor ikke også dagboken? Kanskje turen min blir som den; helt nytt og ikke som jeg hadde forestilt meg? Hadde vært greit om det ble billigere enn forventet da... Jaja, jeg får vel bare vente og se.

Jeg har også kjøpt noe annet i dag; de to første flybillettene! Så nå er det fastsatt, 21. november setter jeg nesen mot Amsterdam, sammen med Mina. Mina trengte og "lufte seg litt", så vi fant ut at dette var en fin anledning. En litt mild start, ikke helt cold turkey. Passer meg fint. Amsterdam har jeg sikta meg inn på hele tiden, og nei, det er ikke på grunn av deres berømte brownie. Jeg har venner der fra jeg var i Miami som jeg skal møte, som jeg ikke har sett på to år. Jeg har sagt mer enn en gang at jeg tar turen, og nå har jeg virkelig muligheten så... Amsterdam, her kommer Keijei og Mini! De kommer ikke til å ane hva som traff dem...

Jeg har også bestilt billetten til Bangkok, fyker videre fredag 26, en 13 timers tur innom Russland! Blir nok bra, nå må jeg bare finne et sted å bo de første dagene i Bangkok. Det er ganske sykt. Hele tiden har jeg sagt, "Jeg tror.." og "Drar nok sikkert da og da...". Men nå drar jeg. Nå har jeg betalt, de venter på meg på flyplassen. Er nesten så jeg hopper i bilen med en gang!

Nei, en ting er i alle fall sikkert! Her jeg sitter og skriver, så kjenner jeg en liten kribling i magen. Jeg har ikke hatt det sånn på en stund. Jeg begynner virkelig å glede meg!

- Kaja

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar